Avatar billede bas Forsker
13. februar 2015 - 13:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netbios name - ukendte enheder?

Hej
En stationær Windows xp pc er begyndt at skrive, at der er fundet ny hardware, men der er ikke installeret noget nyt.
I enhedshåndteringen står et navn med to tilhørende ukendte enheder.
I programmet Speccy står navnet ud for netbios name.
Hvad er netbios name? Hvad kan problemet skyldes? Hvordan kan det løses?
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2015 - 16:16 #1
En "Ukendt enhed" i Enhedshåndteringen kan også skyldes, at en tidligere genkendt enhed af en eller anden grund ikke længere virker eller ikke længere kan genkendes.

Virker alt korrekt på din computer?

Hvilket "navn" står der ved de to ukendte enheder i Enhedshåndteringen?
Avatar billede bas Forsker
13. februar 2015 - 16:54 #2
Tak for dit indlæg.
Jeg mener bare der står ukendt enhed.
Når man sætter eksterne usb-enheder til, skriver Windows, at
enheden ikke kan genkendes, men enheden virker umiddelbart alligevel.
Kan man køre et eller andet program for at fejlsøge?
Der er vel ikke ændret på, at opdateringer til xp ophørte i april 2014?
Avatar billede bas Forsker
13. februar 2015 - 17:09 #3
Kan det mon være lidt i samme dur som i nedenstående?
http://www.eksperten.dk/spm/971977
Avatar billede bas Forsker
13. februar 2015 - 18:05 #4
Under Detaljer på den ene ukendte enhed kan jeg se, at der står Root\legacy_saskutil\0000 hvad betyder det mon, og er der mon noget der skal geninstalleres og hvad i så fald?
Avatar billede bas Forsker
13. februar 2015 - 18:24 #5
Det ser ud til, at det var en rest fra programmet Superantispyware:
http://computerrepairsacramentoca.net/knowledge-base/unknown-device-root-legacy-saskutil-0000-sasdifsv/

Problemet ser ud tila t være løst efter at jeg har kørt sas uninstall-programmet og genstartet PC'en. ;-)
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2015 - 21:20 #6
Super, du fandt løsningen :-)

Jeg går ud fra, det var en søgning på "Root\legacy_saskutil\0000", som ledte dig på vej?
Avatar billede bas Forsker
14. februar 2015 - 07:42 #7
Ja, det var netop den søgning, der ledte mig på sporet.
Windows skriver dog fortsat ofte, at usb-enheden ikke kan genkendes
- også selvom man ikke sætter yderligere usb-enheder til.
Men altså det er jo også xp og pc'en har mange år på bagen.
Avatar billede bas Forsker
25. februar 2015 - 16:03 #8
milter, vil du have points?
Så lukker jeg.
Avatar billede bas Forsker
05. marts 2015 - 15:51 #9
Lukker.