Avatar billede Fys1 Nybegynder
13. februar 2015 - 23:49 Der er 13 kommentarer

DCP-375 Brother printer er gået offline

Lige med et gik printeren offline. Jeg har geninstalleret driveren flere gange. Slukket og tændt printeren, tjekket at printeren kan finde netværket og indtastet min kode. Printeren logger på mit netværk, men der er ingen forbindelse med printeren fra computeren.
Jeg bruger win 7. Under enheder og printere står den som klar, men på proceslinien er den offline. Den kan ikke findes på netværket når jeg kigger på mit nerværk. Bruger Avast og har tjekket at firewallen tillader driveren at fungere. Hvad F...... er der galt?
Smider snart lortet på lossepladsen hvis ikke I kloge mennesker kan løse gåden.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2015 - 08:32 #1
Har du prøvet at genstarte dit netværksudstyr?

Kan du på skærmen på printeren se den adresse som printeren er på, og svarer det til den range som dit netværk understøtter?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2015 - 09:08 #2
Kan du unchecke at printeren er offline i kontrolpanelet under printere?
Avatar billede Fys1 Nybegynder
15. februar 2015 - 10:47 #3
Kan ikke unchecke offline tilstand i kontrol panelet. Hjælper ikke at genstarte router.
Avatar billede Fys1 Nybegynder
15. februar 2015 - 10:48 #4
Kan godt finde printerens IP adresse, men ved ikke hvordan jeg skal tjekke range på netværket. :(
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2015 - 14:34 #5
Hvad er Ip adressen?

Den kan sikkert være noget med 192.168.X.X
Min printer kører på tdc netværk og hedder 192.168.1.14
og mit netværk kører indenfor 192.168.2.1 til 192.168.1.100
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2015 - 14:35 #6
Hvis du højreklikker på din netforbindelse og vælger egenskaber burde du kunne se hvad din pc kører på, og indenfor dette skal din printer også stå, for ellers vil du ikke kunne se printeren.
Avatar billede Fys1 Nybegynder
15. februar 2015 - 20:24 #7
IP adr er 192.168.001.013. Jeg bruger tdc som udbyder.
Avatar billede Fys1 Nybegynder
15. februar 2015 - 20:27 #8
Ved ikke hvor jeg skal højreklikke. Har gennemgået netværket, men kan ikke finde en range, som omtalt. Skal jeg lede via kontrolpanelet. I proceslinien er der ikke noget som hedder egenskaber. Her kan jeg fejlfinde og åbne netværks og delingcenter. Det bliver jeg ikke klogere af.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2015 - 20:48 #9
Ok.
Gå i start-indstillinger-netværksforbindelser. Højere klik på netværksforbindelsen og vælg status.
Under ipv4 skulle ip til din pc stå vil jeg mene.
Min her hedder 192.168.1.12
Forstår ikke hvorfor der kommer de 2 nuller på under din printer. Det har min printer ikke??
Avatar billede Fys1 Nybegynder
15. februar 2015 - 20:57 #10
Nu bliver det mærkeligt. Ip adresen på printeren er 192.168.001.13 - men når jeg tjekker Ip via printeren bliver det sidste til 013 - altså et ekstra 0. Hvor kommer det fra?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2015 - 16:01 #11
Aner ikke hvorfår den kobler disse nuller på.
Hvilken IP har deb stationære pc? se #9
Avatar billede Fys1 Nybegynder
16. februar 2015 - 21:58 #12
Jeg takker for jeres hjælp. Jeg ved ikke hvad der skete, men efter jeg for 10. gang geninstallerede printeren gik den pludselig online. Som sagt ved jeg ikke hvad årsagen er til dette, men nogle gange lever printere deres eget liv.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2015 - 22:09 #13
Det var så lidt da.

Du har måske været heldig at der er indstillinger som der ved sidste fjerneslse af printeren der er blevet slettet, så den har kommet ind med en helt frisk installation :-)

Når jeg fjerner software på computeren, bruger jeg typisk Revo Uninstaller i den frie udgave, som ud over at afinstallere også gennemsøger registeret for efterladenskaber, samt mapper som installation ikke fjerner. Det er desværre sådan at mange uninstallers er dårlige til at rydde op efer sig desværre.