Avatar billede Johngyde Praktikant
14. februar 2015 - 09:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

*32 efter filnavne i jobliste WIN7, PC vil ikke gå i dvale

Jeg har 2 problemer som er kommet til - muligvis efter den store opdatering 12/2
Jeg sætter ofte min PC i dvale når jeg går fra den. Det duer ikke længere. Skærmen bliver slukket men system blier ikke lukket ned. Efter lang tid går systemet ud og lampen slukkes. Når jeg starter op kommer siden med at systemet ikke er slukket korrekt.
På min jobliste står der *32 efter de fleste af filnavnene.
Forslag til hvad jeg skal gøre. Komplet virus scanning gennemført uden nogen bemærkninger.
Mvh John
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2015 - 10:14 #1
Hej John
Har du prøvet at systemgendanne tilbage til før opdateringerne kom ind?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2015 - 10:14 #2
*32 er bare, at det program er 32bit kode. Hvis din Windows er 64bit, så kan det betalesig at se, om samme program findes i 64bit version. Men ellers er det lige meget.
Lige før dvale (sæt en rum tid af) går du i joblisten og lukker ét program ned (noter navnet). Og så dvale. Start igen og luk et nyt program ind til den går i dvale korrekt. Så har du synderen. Se efter en opdatering eller om du kan undvære programmet.
Avatar billede Johngyde Praktikant
14. februar 2015 - 12:35 #3
Hej 220661
Ja jeg prøvet systemgendannelse - 2 trin tilbage - vh John
Avatar billede Johngyde Praktikant
14. februar 2015 - 12:41 #4
Hej Claes57
Jeg har lige talt filerne med *32 i joblisten og der er 42 af de aktuelle filer som er "omdannet". Hvordan sker det. Det er en 64 bits pc.
mvh John
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2015 - 15:12 #5
Det vil så sige at det med  bit ligger længere tilbage?
Vil den gå i dvale efter systemgendannelse?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2015 - 15:39 #6
*32 filer er ikke omdannet. De er installeret i 32bit versionen - sandsynligvis fordi der ikke er lavet en 64bit, eller du har haft en ældre version og bare får den opdateret uden at tjekke om der også er en 64bit.
Men det ændrer ikke meget på maskinens funktion. 64bit programmer har bare adgang til mere ram (hvis du har masser ledigt og programmet selv har brug for det).
Avatar billede Johngyde Praktikant
14. februar 2015 - 20:13 #7
Til 20061 og Claes.
Nej den vil ikke gå i dvale.
*32 er kommet til indenfor de sidste par dage - jeg går ofte på joblisten.
Nej denne pc er født som 64. Jeg har hentet Samsungs program Kies ned d. 12. Programmet bruges til at hente data fra min mobiltelefon. Kan det være noget i den forbindelse?
Jeg vil gerne vide hvad der er skyld i mine problemer - inden jeg evt. indlæser min systemafbildning.
Mit malwareprogram fandt Trojan.Generic, som blev lagt død. Er det noget der betyder noget?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2015 - 20:43 #8
Hvis du har haft en aktiv trojaner inde, så ville jeg indlæse tidligere image/systemafbildning og tage den derfra. Jeg ville ikke arbejde videre på maskinen med adgang til mine data når noget sært er sket.
Samsung/android kan muligvis have været vejen til din pc. Så gendan pc, opdater den, lav nyt systembillede, og derefter se på joblisten. Så Samsung på og følg joblisten et par dage før du indlæser andet på maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2015 - 12:22 #9
Mit malwareprogram fandt Trojan.Generic, som blev lagt død. Er det noget der betyder noget

Det passer meget godt med at du siger at problemet er sket efter opdateringer - spøgsmålet er - hvorfra har du hentet dine opdateringer.

F Secure nederst på siden :
https://www.f-secure.com/v-descs/trojan_w32_generic.shtml

"for example, a screensaver, a service pack or application update"
Avatar billede Johngyde Praktikant
15. februar 2015 - 13:58 #10
#9  Opdateringen fra Microsoft via Windows Opdate i tirsdags.

Sker der noget med mine dokumenter og billeder hvis jeg kun indlæser systemafbildning?

Trojan.Generic var i Programfiles/Adobe/...
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2015 - 14:51 #11
Har ikke brugt systemafbildning (Kun image med program), men ligger dine private filer på c drev vil jeg mene de 100% forsvinder.
Så jeg havde taget backup af dem alle sammen før jeg gjorde det.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2015 - 10:16 #12
Trojan.Generic var i Programfiles/Adobe/...

Virker helt forkert ! Hvis det er Microsoft update.
Avatar billede Johngyde Praktikant
16. februar 2015 - 11:41 #13
#12
Helt enig - men netop derfor syntes jeg vi kan udelukke at det er fra opdateringen det er sket - men tidligere i tråden var det en antagelse at det var fra en opdatering.
I går indlæste jeg min systemafbildning fra 2/1 Desværre fandt IObit Malware Fighter programmet igen Trojan.Generic.
Så nu skal jeg helt forfra og så vil jeg forsøge at lægge min sikkerhedkopi ind uden systemafbildningen - hvis jeg ellers kan fixe det.
Jeg betaler for Norton og er derfor skuffet over at programmet slet ikke er til nogen nytte i denne sammenhæng.

Til alle der har hjulpet mig: Skriv er svar hvis I vil have del i point.
mvh John
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2015 - 14:26 #14
desværre fandt IObit Malware Fighter programmet igen Trojan.Generic.

IObit er ikke et program jeg vil bruge, det er mit indtryk at det altid vil finde malware på en computer - det samme vil for eksempel Spyhunter 4 gøre.

Spywarefri.dk om IObit
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/88565/

Prøv at scanne med Malwarebytes free i stedet for.
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Jeg betaler for Norton og er derfor skuffet over at programmet slet ikke er til nogen nytte i denne sammenhæng.

Jeg bruger selv norton Internet security og er godt tilfreds med det.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2015 - 14:34 #15
Eller sagt på en anden måde så mener jeg at IObit Malware Fighter er et fup program.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2015 - 16:12 #16
Bruger også Malwarebytes her og har ikke erfaring med Iobit programmet.

Ud over Malwarebytes vil jeg anbefale du kører en tur med AdwCleaner også.

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Læg begge logge ind i tråden
16. februar 2015 - 21:21 #17
Ref #15 - ENIG !!!
Avatar billede Johngyde Praktikant
16. marts 2015 - 08:52 #18
Tak for hjælpen - der er ingen der har ønsket point ved at skrive et svar. Så nu håber jeg at jeg kan finde ud at lukke denne her tråd.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2015 - 17:16 #19
Jamen vi var jo ikke færdig set med mine øjne??
Se #16

Jeg bad om en kørsel med AdwCleaner + logs derfra, så derfor har jeg ikke lagt svar fra min side.