Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. februar 2015 - 11:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langsom adgang - kalder andre sider

Jeg bruger primært Fireefox, nu version 35.0.1

Mange (næsten alle) sider jeg går ind på, tager det en del tid at få kontakt til, der bliver bl.a. lavet flg. to kald:
Tilslutter til www.google-analytics.com
Tilslutter til connect.facebook.net

Meddelsen vises nederst til venstre i browseren.

Forbindelsen fejler ellers intet (100Mbit)

Jeg lurer på om der er et eller andet jeg er kommet til at "slå til"
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2015 - 13:00 #1
google er et statistik værktøj som sitet har valgt - lev med det
facebook er fordi mange sites vil være med her - dr, jp osv det gør, at de kan lave en simpel login i debat på siden, og samtidig har fingerene i din profil. Hvis du undlader at være venner med siderne, og ikke har din fb-profil aktiveret, så vil du få et lidt hurtigere login på siden, men er så ikke med i debat osv.
Du kan rydde i cache-lageret - Ctrl+Shif+Del og hak i cache og evt cookies - ikke hak i alle andre og evt derefter en diskdefragmentering.
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2015 - 15:59 #2
Hvis det lige præcis er de to, der er problemer med, kan du også bruge f.eks. Adblock Plus eller din HOSTS fil til at blokere adgang til dem.
At blokere for Google Analytics gør ingen forskel for dig, men Facebook'en gør naturligvis at du mister noget funktionalitet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. april 2015 - 21:50 #4
Det lyder mærkeligt, men lavede om på min internet router opsætning, det hjalp helt fantastisk.
Bruger YouSee og har sat deres router Netgear CG3000 op til kun at være et modem, og satte en Netgear Nighthawk X4 AC2350 op som router - det skulle jeg have gjort forlængst ;-)