Avatar billede friiiiis Novice
14. februar 2015 - 15:29 Der er 1 løsning

problemer med button1.Click event

Hej,

Jeg kan ikke få nedenstående til at køre - jeg får en fejl I linjen

"NLabel title = _chrtCntrl.Labels.AddHeader("2D Area Chart");"

Message: "Object reference not set to an instance of an object."

Hvad gør jeg så for at få det til at køre??

=====================

    public partial class Form1 : Form
    {

        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
            test tst = new test();

            tst._chrtCntrl = nChartControl1;
            button1.Click += new EventHandler(tst.testevent);

        }

    public class test
    {
        public NChartControl _chrtCntrl;

        public void testevent(object sender, EventArgs e)
        {
            NLabel title = _chrtCntrl.Labels.AddHeader("2D Area Chart");
            title.TextStyle.FontStyle = new NFontStyle("Times New Roman", 18, FontStyle.Italic)
        }
Avatar billede friiiiis Novice
18. februar 2015 - 14:12 #1
løste det selv - jeg havde sat en initialisering forkert af en klasse så derfor var _chrtCntrl altid null