Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
14. februar 2015 - 16:37 Der er 14 kommentarer

Macbook Pro kan ikke startes med batteriet

Goddag og god Lørdag ude i det danske land.

Jeg har en Macbook Pro, der ikke kan starte på normal vis. For et par tage siden, sad jeg og så film på MBP'en og jeg havde glemt af sætte opladeren i stikket, så den slukkede jo sig selv pludselig.

Jeg satte derefter opladeren i MBP og lod den lade i en halv time, men ingen reaktion, når jeg trykkede på startknappen.

Jeg prøvede derefter og pille batteriet ud og resette SMC'en, men det hjalp ikke.

Jeg kan starte MBP med batteriet ude og opladeren i. Så starter den på normal vis, og computeren kører helt normalt.

Er det et nyt batteri der skal til?

Info om MBP'en:

Medio 2012
13 Tommer
OSX Yosemite

MVH. Christopher Toft Møller
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2015 - 17:53 #1
et lille skud i tågen.. Men hvad hvis du sætter batteri i, men uden strøm og så holder tænd/sluk knappen nede i 30 sek og efterfølgende sætter strøm til?

Hvad hvis du sætter strøm til og derefter batteri? (Hvis mac da har en form for indikation på når der er strøm igennem)..
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
14. februar 2015 - 23:28 #2
Hvis jeg kun har batteri i den, og holder start knappen nede i 30 og sætter opladeren til, sker der ingenting. og hvis jeg sætter strøm til uden batteriet starter den normalt, og jeg kan bare sætte batteriet til også tage opladeren ud.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2015 - 00:01 #3
Hvor gammel er din macbook?
Kunne lyde som om batteriet er dødt.. Havde håbet der var en kondensator der skulle aflades (Derfor holder man tænd sluk knappen nede i 30 sek)..
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2015 - 00:02 #4
Det kan dog os være bundkortet (Der hvor batteriet er koblet på den er galt med)
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
15. februar 2015 - 00:35 #5
Som jeg skriver i mit første indlæg, er den fra 2012 og den kan sagtens kører med batteriet, men ikke startes med batteriet tilsluttet.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2015 - 07:16 #6
batteriet er defekt
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2015 - 08:15 #7
#6 Når andre i en kommentar har sagt at batteriet kan være defekt, synes jeg det er lidt frækt at du som dit aller første indlæg lægger dette som et svar.

Jeg er godt klar over du ikke begår noget forkert i følge den måde eksperten er skruet sammen.

Men jeg synes ikke det er fair overfor den der har "båret" tråden til du kom med.

Håber du forstår hvad jeg mener.
Det er ikke fordi jeg er sur på dig. Synes blot ikke du er flink overfor Blueeyez :-)
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
15. februar 2015 - 11:14 #8
#7 - Jeg giver ikke point for tre bokstaver, og slet ikke når man ikke argumentere for det.
#4 - Hvorfor kan maskinen sagtens kører, når MBP'en er startet, Men ikke starte på det?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2015 - 14:45 #9
#8 Godt at høre :-)
Desværre er jeg ikke den store bærbar bruger, og slet ikke Mac, så jeg ved ikke rigtig hvor jeg skulle lede.

Jeg har dog prøvet at søge lidt på det, og om denne tråd her kan hjælpe dig ved jeg dog ikke
http://osxdaily.com/2013/05/07/fix-missing-battery-fans-running-macbook/

Om computeren så ser dit batteri som ikke tilsluttet ved start det kan jeg jo ikke vide. Men et eller adet er der jo galt, siden den kører når den endelig er startet.

Kan batteriet oplades 100%, og hvor længe kan den køre på kun batteri?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2015 - 20:32 #10
Helt basalt, så er det ligemeget hvilken bærbar vi taler om, da dette er et ret klart signal om at der er noget der er skadet.

Bare for at vi er på helt samme side af sagen.
Din MBP vil ikke starte med batteriet i fra start, men hvis du sætter batteriet i efter den er startet op, så kan du se batteri niveau på det og også tage strøm fra bærbar og køre videre på batteriet? (Hvis ikke, så er det enten batteri eller bundkortet den er galt med og jeg håber/tror det er batteriet)..
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
16. februar 2015 - 19:11 #11
Det er rigtigt forstået at jeg ikke kan starte med batteriet tilsluttet, men når den er startet kan batteriet tilsluttes og strømforsyningen kan frakobles og jeg kan kører videre. Den kan godt vise batteri niveauet , men den bliver aldrig mere end 99% opladet ifølge computeren.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2015 - 20:07 #12
Så er enten bundkort eller batteri beskadiget i den afdeling af hardwaren.. En mulighed er at sætte et andet batteri i og se om det løser problemet.. End videre vil jeg ikke opfordre dig til at bruge batteriet, da det kan gøre mere skade end gavn.. (Indtil vi ved om det er batteri eller bundkort).
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
17. februar 2015 - 17:57 #13
Ok, jeg fremskaffer et batteri og melder tilbage om problemet løses, men indtil videre tak for hjælpen :D
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2015 - 19:33 #14
Lyder godt :-)
Velbekomme og jeg håber det bare er dit batteri der har taget skade ;-)