Avatar billede grandanios Nybegynder
17. februar 2015 - 19:53 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Skrivebordet kommer ikke frem

Sidder med en HP-bærbar med win-7 home
Når man tænder den køre den fint alle opstarter, men efter den har skrevet "velkommen" og skal starte skrivebordet kommer der kun sort skærm. Kan stadig se "musen", kan også ctrl-alt-del og få noget frem, der køre ingen programmer iflg jobliste.
Kan starte den i fejlsikret tilstand og få skrivebordet frem men det er det. Hvad kan det skyldes? Og hvordan fixer jeg det evt?
Skal nok lige nævne at jeg måske er lidt af en novice på det område her ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2015 - 20:15 #1
Hej og velkommen til.
Hvis du i joblisten går i kør, og skriver explorer.exe kommer så skrivebordet frem?
Avatar billede grandanios Nybegynder
17. februar 2015 - 20:26 #2
Hej og tak
Nej, den skriver: windows kan ikke finde explore.exe, tjek om det er stavet korrekt og prøv igen.
Avatar billede grandanios Nybegynder
17. februar 2015 - 20:36 #3
øøøhhh, nu har den stået tændt længe med joblisten fremme og så nu lige pludselig kom skrivebordet frem?????
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2015 - 20:37 #4
Ok. Prøv at starte op i fejlsikret tilstand, og gå ind og forsøg at lave en systemgendannelse til da den virkede.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2015 - 20:39 #5
Nå fik ikke opdateret :-)
Har du en cd med Windows på?
Avatar billede grandanios Nybegynder
17. februar 2015 - 20:43 #6
okay :-)
Nej det er en kolleg's pc :-(
Hvordan får jeg tjekket den for evt skidt? og kan det være skyld i den meeegeet lange opstart?
Avatar billede grandanios Nybegynder
17. februar 2015 - 20:49 #7
Den avast free antivirus skriver den har fundet 7 "bloatware-programmer" der gør opstarten af denne pc langsommere. Desværre skal man betale abon. for at få avast til at løse det, kan det gøres på anden måde?
Avatar billede welcor Nybegynder
17. februar 2015 - 23:59 #8
http://www.malwarebytes.org/ hjælper dig med at fjerne den slags. den gratis version er nok.
Avatar billede grandanios Nybegynder
18. februar 2015 - 00:18 #9
okay, prøver jeg lige imorgen
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2015 - 01:54 #10
18. februar 2015 - 07:07 #11
Du får lige hele 'pakken' ->

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ny guide til MalwareBytes ->
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede MADOlsen Forsker
18. februar 2015 - 12:47 #12
Nej, den skriver: windows kan ikke finde explore.exe, tjek om det er stavet korrekt og prøv igen.

Og gjorde du så det (tjekkede, om det var stavet forkert)??
For det var det nemlig - du skulle jo rent faktisk skrive explorer.exe ... ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2015 - 16:13 #13
Kan anbefale #11.
Den lange opstart kan skyldes snavs ja, men det kan også være der ligger et hav af opstart programmer der ikke er behov for.
Når du nu alligevel installerer CCleaner, er der en måde man kan se disse programmer på. Hvis du vælger værktøjer-opstart vil denne liste fremkomme. Du kan i højere nederste hjørne gemme en fil med denne opstart. Tag en kopi og læg den ind i et indlæg. Så ser vi på den.
Prøvede du at gendanne til da computeren virkede?
Det fik vi ikke lige svar på synes jeg. Eller kommer skrivebordet frem nu hver gang du starter den nu?
Avatar billede grandanios Nybegynder
18. februar 2015 - 20:19 #14
Hej igen

Har gjort følgende:

Prøvede ikke og gendanne

Hentet en trial på kaspersky og scannet og slettet
Hentet malwarebytes og fixet det, det var desvære før jeg læste at jeg skulle gemme en log så den har jeg ikke, men der var 2300+ og fixe
Hentet ccleaner kørt og fixet
Hentet hjt og kørt her er log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 20:11:29, on 18-02-2015
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.17631)

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 15.0.1\avpui.exe
C:\Users\jack\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
C:\Users\jack\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch\HPMSGSVC.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2015\avgui.exe
C:\Windows\SysWOW64\ctfmon.exe
C:\Users\jack\Desktop\hjt\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://dk.yhs4.search.yahoo.com/yhs/search?hspart=avast&hsimp=yhs-001&type=avastbcl&p={searchTerms}
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: ContentBlockerBrowserHelperObject - {03C04F0A-E2A3-4F7F-BA30-BFA06FFD1358} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 15.0.1\IEExt\ie_plugin.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {1dad3af3-ef2f-4f64-ac4b-11789189fcb6} - C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\7.3.132.0\BingExt.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: VirtualKeyboardBrowserHelperObject - {B5D5BB14-C8E2-478D-9C97-574AC10AF9E8} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 15.0.1\IEExt\ie_plugin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Safe Money Plugin - {E3D96E85-529D-4269-AC6A-97CF9E2221E3} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 15.0.1\IEExt\ie_plugin.dll
O2 - BHO: HP Network Check Helper - {E76FD755-C1BA-4DCB-9F13-99BD91223ADE} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll
O3 - Toolbar: Bing Bar - {eec0f710-38b5-4aba-99bf-ec87564a4e13} - C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\7.3.132.0\BingExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Quick Launch] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch\HPMSGSVC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_UI] "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2015\avgui.exe" /TRAYONLY
O4 - HKCU\..\Run: [Akamai NetSession Interface] "C:\Users\jack\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Monitoring] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [SPReview] "C:\Windows\System32\SPReview\SPReview.exe" /sp:1 /errorfwlink:"http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=122915" /build:7601 (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [SPReview] "C:\Windows\System32\SPReview\SPReview.exe" /sp:1 /errorfwlink:"http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=122915" /build:7601 (User 'Default user')
O9 - Extra button: Virtuelt Tastatur - {09A10376-994C-4BBF-9121-F50CF7BA237E} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 15.0.1\IEExt\ie_plugin.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll,-103 - {25510184-5A38-4A99-B273-DCA8EEF6CD08} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\NCLauncherFromIE.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll,-102 - {25510184-5A38-4A99-B273-DCA8EEF6CD08} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\NCLauncherFromIE.exe
O9 - Extra button: Skype Click to Call settings - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.aeriagames.com
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: skypec2c - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:/PROGRA~3/{4660A~1/171~1.0/tali.dll
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Andrea RT Filters Service (AERTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\AERTSr64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2015\avgidsagent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2015\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Kaspersky Anti-Virus-service 15.0.1 (AVP15.0.1) - Kaspersky Lab ZAO - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 15.0.1\avp.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Easybits Services for Windows (ezSharedSvc) - EasyBits Software AS - C:\Windows\System32\ezSharedSvcHost.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\HP Games\HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: HP Support Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe
O23 - Service: HP Wireless Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWA_Service.exe
O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe
O23 - Service: HPWMISVC - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch\HPWMISVC.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Sony Ericsson OMSI download service (OMSI download service) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Suite\SupServ.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: RtVOsdService Installer (RtVOsdService) - Realtek Semiconductor Corp. - C:\Program Files\Realtek\RtVOsd\RtVOsdService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: Torch Crash Handler (TorchCrashHandler) - TorchMedia Inc. - C:\Users\jack\AppData\Local\Torch\Update\TorchCrashHandler.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management & Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 13198 bytes
Avatar billede grandanios Nybegynder
18. februar 2015 - 20:21 #15
og her kopi af startup:

Ja    HKCU:Run    Akamai NetSession Interface    Akamai Technologies, Inc.    "C:\Users\jack\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe"
Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Nej    HKCU:Run    HPAdvisorDock    Hewlett-Packard Company    C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Advisor\Dock\HPAdvisorDock.exe
Nej    HKCU:Run    iLivid    Bandoo Media Inc.    "C:\Program Files (x86)\iLivid\iLivid.exe" -autorun
Nej    HKCU:Run    LightScribe Control Panel    Hewlett-Packard Company    C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
Ja    HKCU:Run    Skype    Skype Technologies S.A.    "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
Nej    HKCU:Run    Sony Ericsson PC Companion    Sony Ericsson Mobile Communications AB    "C:\Program Files (x86)\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Companion\PCCompanion.exe" /systray /nologon
Nej    HKCU:Run    Yahoo! Search        C:\Users\jack\AppData\Local\Pay-By-Ads\Yahoo! Search\1.3.8.2\dsrlte.exe
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Ja    HKLM:Run    Adobe Reader Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Nej    HKLM:Run    Aeria Ignite    Aeria Games & Entertainment    "C:\Program Files (x86)\Aeria Games\Ignite\aeriaignite.exe" silent
Nej    HKLM:Run    APSDaemon    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Ja    HKLM:Run    AVG_UI    AVG Technologies CZ, s.r.o.    "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2015\avgui.exe" /TRAYONLY
Nej    HKLM:Run    Easybits Recovery    EasyBits Software AS    C:\Program Files (x86)\EasyBits For Kids\ezRecover.exe
Ja    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    C:\Windows\system32\hkcmd.exe
Ja    HKLM:Run    HP Quick Launch    Hewlett-Packard Development Company, L.P.    C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch\HPMSGSVC.exe
Ja    HKLM:Run    HPWirelessAssistant        C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\DelayedAppStarter.exe 120 C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWA_Main.exe /hidden
Ja    HKLM:Run    IAStorIcon    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
Ja    HKLM:Run    IgfxTray    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxtray.exe
Ja    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxpers.exe
Nej    HKLM:Run    QuickTime Task    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
Ja    HKLM:Run    RTHDVCPL    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe -s
Ja    HKLM:Run    StartCCC    Advanced Micro Devices, Inc.    "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Ja    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2015 - 21:51 #16
Ud over det du ikke selv har lukket ned for så deaktiver følgende:
Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Bruger du Java til noget? Java bruges ikke længere til hverken netbank eller e-boks, så den er en potient risiko at have på computeren hvis den ikke bruges, og man glemmer at opdatere den.

Den her fra Hijackthis loggen bør i følge log viseren fixes:
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://dk.yhs4.search.yahoo.com/yhs/search?hspart=avast&hsimp=yhs-001&type=avast bcl&p={searchTerms}
Avatar billede grandanios Nybegynder
18. februar 2015 - 22:37 #17
Er hermed gjort og det ser ud som om alt hvad der er gjort har hjulpet.
Tak for hjælpen.
Hvad gør vedr der her point?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2015 - 17:19 #18
Du beder om svar fra den/dem som der har hjulpet dig med dit problem. Alle svar tjekkes af og du accepterer disse svar.
Avatar billede grandanios Nybegynder
20. februar 2015 - 19:19 #19
Okay, jeg beder jeg om svar fra 220661 og karise_larry
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2015 - 09:15 #20
Tak for det. Lægger svar her.
Vent med at lukke til Karise har lagt sit svar.
Afkryds begge svar og accepter svarene.

Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
21. februar 2015 - 11:13 #21
Ping ...

(Dette er så et [svar] ...)
21. februar 2015 - 11:13 #22
Ping ... [2]

(Dette er så et [svar] ...)