Avatar billede Hitman Praktikant
18. februar 2015 - 21:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsom iMac - Yosemite OS X

Kære eksperter.

Jeg har et enormt frustrerende problem.

Min iMac kommer konstant med det farvede hjul (tænke-hjul). Selv den mest enkle manøvre, får hjulet frem. Fx minimere et vindue, indtaste noget tekst i Safari, åbne en mappe, osv osv.

Jeg aner ikke hvorfor den pludselig er blevet så langsom. Jeg har masser af HDD plads - ca. 500 GB, ud af 1 TB.

Nogen der ved hvordan jeg får den normal igen? :(

Min iMac:
Mac OS X Yosemite
iMac (27-inch, Late 2013)
3,4 GHz Intel Core i5
8 GB 1600 MHz DDR3
NVIDIA GeForce GTX 775M 2048 MB
Avatar billede egonspock Seniormester
18. februar 2015 - 22:34 #1
Det lyder som en harddisk, der er ved at stå af. Tager det også lang tid at boote?
Avatar billede Hitman Praktikant
18. februar 2015 - 22:54 #2
Uha, det lyder ikke godt :(

Boote? Mener du at starte op?
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2015 - 00:36 #3
Ja, starte op. Tager det mere end et minuts tid?
Avatar billede Hitman Praktikant
19. februar 2015 - 09:56 #4
Nej, det tager præcis 33 sekunder, for at komme til brugernavn/adgangskode?
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2015 - 18:50 #5
Det lyder godt, så har du nok blot et eller andet program kørende, der måske endda skal "optimere" din mac, eller måske et anti-virus-program. Det er typisk de værste syndere.

Gå i Programmer->Hjælpeprogrammer og start Aktivitetsoversigt og se efter CPU-fanen for at se om noget tager meget. Dernæst check efter om et program bruger rigtig meget hukommelse i samme program, men under en anden fane.

Eller brug diskværktøj (også i samme mappe) og reparer rettigheder og måske også disken. Det skader ikke noget.
Avatar billede Hitman Praktikant
19. februar 2015 - 18:58 #6
Jeg har intet antivirus program - så det kan ikke være det.

Aktivitetsoversigten viser intet unormalt. Der er intet der afviger fra normalen - hverken CPU eller hukommelse.

Jeg har flere gange være inde og reparere rettigheder - det har heller ikke hjulpet.

Ellers gode forslag, men det er bare ikke det der er galt, og dermed kan hjælpe :(
Avatar billede Hitman Praktikant
10. maj 2015 - 11:20 #7
Lukker - løsning stadig ikke fundet :(
Avatar billede Andershoegh Seniormester
03. februar 2016 - 06:47 #8
ikke en løsning, men et forslag -(

du prøve i dette forum.

http://www.macnyt.dk/forum/

Har selv fået rigtig meget hjælp til min Mac der.
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
08. februar 2016 - 16:05 #9
prøv evt at "rense" din maskine med programmet ONYX