Avatar billede niller21 Nybegynder
19. februar 2015 - 16:58 Der er 7 kommentarer

Matematik spørgsmål om uddannelse til "Datatekniker med speciale i infrastruktur"

Hej Eksperten!

Jeg står med lidt af et problem angående min fremtidige uddannelse. Jeg har i dag sendt min ansøgning til ZBC i Ringsted, men jeg er virkelig i tvivl om hvor meget matematik jeg skal bruge, jeg tænker jo selv det ikke kan være meget da det er med speciale i infrastruktur og IKKE programmering..  Nogen af jer som kender til det?

Hilsen Nicolai
Avatar billede phpnoob Novice
19. februar 2015 - 17:59 #1
Jeg blev optaget som datafagtekniker uden problemer havde dårlige karakterer i matematik fraf folkeskolen ...
Avatar billede niller21 Nybegynder
19. februar 2015 - 18:34 #2
Men har du klaret uddannelsen?
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. februar 2015 - 20:38 #3
hvis det er grundforløbet du skal begynde på er det muligt at få undervisning i matematik også, hvor meget man skal bruge mere ved jeg ikke men det kan hænde at du skal bruge en del i netværks fagende (Cisco CCNA) men dette skal du heller ikke være bekymret for.

så held og lykke og hils Torben, Lars, Peter og alle de andre undervisere der oppe
Avatar billede niller21 Nybegynder
19. februar 2015 - 21:16 #4
Du skriver at jeg kan risikere at skulle bruge en del matematik i netværks fagende, men at jeg ikke skal være bekymret, er det noget du kan forklare lidt dybere? Lyder ikke særlig godt da jeg forlod 9 klasse med et 4 i matematik :P Og endnu ikke ved hvordan det ser ud i tiende klasse.
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
20. februar 2015 - 08:51 #5
Hej Niller

Jeg klarede mig kun lige igennem folkeskole og HTX mht. matematikken . I dag er jeg uddannet IT-ingeniør, dog ikke med de bedste karakterer i matematik fagene, men klarede den. Jeg er af den overbevisning at "hvor der er vilje er der en vej". Når du finder ud af hvad du kan bruge matematikken til bliver det gerne nemmere at forstå og bruge den.

Held og lykke med uddannelsen!
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. februar 2015 - 20:52 #6
det du evt. ville komme til at bruge matematik til i netværks fagende er subnetting, dog ved jeg ikke hvor meget der tilbage af dette efter man er gået over til IPv6 i CCNA. men ellers er det ikke så svært når man først har set lyset, og her kan youtube anbefales til lidt forberedelse.
så bare klø på og god vind
Avatar billede moxom Nybegynder
27. juni 2015 - 23:26 #7
Lidt et sent svar her, men jeg er lige blevet færdig med H3 af uddannelsen..
Jeg syntes ikke matematik er et problem.. du skal have styr på det binære og hexadecimale til netværk og så er det egentlig bare det mest basale som gange, divider og plus.. :)

Der er selvfølgelig en smule programmering, men det skulle være meget begrænset på de nye hold der starter.. de første par kurser er super nemme  ^^