Avatar billede Badalandabad Nybegynder
19. februar 2015 - 17:23 Der er 6 kommentarer

Ekstern Harddisk vises ikke ?

Hej Eksperten.

Jeg har et problem med min Ekstern Harddisk: Kingston HyperX 120GB
For et par dage siden overførte jeg nogle videoer til den (ca 60gb) Så skubbede jeg den ud og lagde den væk. Da jeg så skulle bruge den idag, blev den ikke vist i "Denne Computer", men den blev registeret som om den var tilsluttet. (Altså nede i højre hjørne)
Jeg kan ikke finde den inde under Diskpart eller Diskhåndtering.
MEN, den dukker op inde under "Enheder og Printere", men kan ikke rigtig gøre noget med den.
Hvad skal jeg gøre?? :(
Avatar billede kurtba Ekspert
19. februar 2015 - 23:54 #1
Prøv en anden usb port. Fejler den stadig, så prøv at fjerne alle usb portene i enhedshåndtering. Genstart pc.en og usb portene vil automatisk blive geninstalleret og nu i en nulstillet version. Så burde det virke igen.
Avatar billede Badalandabad Nybegynder
20. februar 2015 - 09:09 #2
Problemet er at den heller ikke vises på andre computere, Selv Linux kommer den ikke op.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. februar 2015 - 00:04 #3
Så bliver det nok svært. Hvis det er muligt, kan du tage selve harddisken ud af det eksterne kabinet så prøve at sætte den direkte til og håbe, at den så kan starte.
Ellers har jeg ingen forslag.
Har du vigtige data som skal reddes, skal du have fat i et af de professionelle firmaer - og være klar til at betale kassen.
Avatar billede Badalandabad Nybegynder
21. februar 2015 - 00:13 #4
Nej har ingen vigtige data'er heldigvis, det var bare en harddisk med diverse ragelse, men det irritere mig bare at, sådan en fin harddisk skal gå i stykker, oven i købet en SSD.
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. februar 2015 - 17:19 #5
Har du prøvet med et andet kabel?
Avatar billede Badalandabad Nybegynder
22. februar 2015 - 17:48 #6
Det fungere desværre ikke med et andet kabel..
Den er død :(