Avatar billede havmaage Juniormester
20. februar 2015 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

disk kryptering på min windows 7 version

hejsa
Jeg kører windows 7 professionel 64 bit. Denne version er åbenbart ikke kompatibelt med bitlocker, og trueCrypt er lukket ned.
Er der nogen der har forslag til hvordan jeg evt. kunne få bitlocker til at køre eller om der findes et godt alternativ derude. Jeg har brug for at krypterer mine drev på lokal maskinen.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2015 - 11:34 #1
Hvis din kryptering fejler, så går alle data tabt.
Glemmer du koden så mister du alle data og intet kan genskabes.

Søgte hurtigt og hvis du har lyst kan du købe Windows 8 pro som der har bitlocker (iflg nogle tråde).

Ellers vil jeg godt høre om det er HELE systemet eller nogle eksterne diske / sekundære harddiske der skal krypteres..
(Bemærk at du ikke bør opdele en harddisk i flere partitioner og så kryptere dem, men derimod hele diske..)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2015 - 11:36 #2
Et par alternativer: http://www.gfi.com/blog/the-top-24-free-tools-for-data-encryption/

HUSK NU! Det er på eget ansvar.. data kan nemt gå tabt!
Avatar billede chalde Seniormester
20. februar 2015 - 11:43 #3
Veracrypt har fork'et truecrypt:
https://veracrypt.codeplex.com/

Ellers kig på: https://diskcryptor.net/wiki/Main_Page
Avatar billede havmaage Juniormester
20. februar 2015 - 12:57 #4
Jeg skal anvende det på en ekstra disk og den er ikke partitioneret over flere drev.
Avatar billede martens Guru
20. februar 2015 - 17:17 #5
Du kunne jo vælge at køre med Windows 7 Enterprise eller Ultimate, hvor Bitlocker er fuldt funktionsdygtigt..

Windows 8 Pro samt Enterprise har også Bitlocker

Held og lykke .... Træd varsomt.. ( har selv været der... og mistet en masse )
Avatar billede havmaage Juniormester
26. februar 2015 - 11:04 #6
Tak for de forskellige kommentarer.
Det bliver nok en reinstall med 8.1