Avatar billede pcox Nybegynder
21. februar 2015 - 11:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget strøm bruger gammelt tv på standby ?

Hej Folk

Jeg har en prosonic TFD 2616 fjernsyn.
140W
AC 100-240V
50/60hz

Og vil høre om der er nogen der ved om sådan et fjernsyn bruger masser af strøm når den i princippet står slukket? Har prøvet at finde det på nettet, men synes ikke jeg kan se det nogen steder.

Er der noget at spare hvis man tog stikket ud hver nat ?

(der står at fjernsynet har : timerstyret tænd sluk. ) Det kunne der måske gøres brug af ?

Tak for hjælpen.
Avatar billede klavil Seniormester
21. februar 2015 - 11:36 #1
Jeg vil sige at dit tv bruger mindre strøm i standby end et af de nyere LED ellerLCD tv.
SOm der er vist i denne test: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1260447765

Bruger et 32" billedrørstv under 0,1 watt i standby.
Da dit tv ikke er af ny dato, så er der ikke noget der skal være standby som for de nye tv, men egentlig er det kun fjernbetjeningen tvét er standby for.
I denne artikel står der at du ikke vil få noget nævneværdigt ud af at slukke helt for dit billedrørstv.

http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=45825&reprid=0&filid=15&iarkiv=1

Håber det svarer dit spørgsmål
Avatar billede pcox Nybegynder
21. februar 2015 - 12:03 #2
Præcis sådan et svar jeg ledte efter. Fedt tak.
Læg et svar ind, hvis du vil have nogle point..
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2015 - 12:04 #3
timerstyret tænd/sluk virker kun hvis tv er på standby.
Men du kan 'få' en strømskinne med tv-stik. Når tv slukkes, så lukkes også for andre ting på samme skinne (fx video, dvd, xbox) og så er der noget at hente.
fx http://www.av-cables.dk/elspareskinne/tv-pc-elspareskinne-med-masterstik-1-m.html
Hvis du ikke har andet udstyr på, så vil du ikke spare noget.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. februar 2015 - 12:08 #4
Afbryd et ældre tv om natten og når huset forlades. Der er en lille brandrisiko.
Avatar billede klavil Seniormester
21. februar 2015 - 15:34 #5
det var så lidt