Avatar billede malt2262 Nybegynder
21. februar 2015 - 22:02 Der er 3 kommentarer

FPS bliver lav men PC anstrenger sig ikke

Hej eksperter,

Jeg spiller cs:go og af og til et spil League of Legends. Jeg oplever, at når jeg spiller cs:go, hvilket naturligvis trækker en smule mere arbejder både blæsere på min stationær PC mere og bliver en naturligt en smule varm. Når jeg spiller ligger min FPS uden nogle problemer. Men når jeg spiller LoL kan jeg nogle gange få FPS drops, hvis der sker en masse på skærmen, men min PC blæser ikke overdrevent eller bliver varm. Hvorfor ikke? Når den falder FPS mæssigt burde den da blæse i gennem og blive varm. Kan jeg regulere dette fra spil til spil eller hvordan?

Håber i kan hjælpe mig..
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2015 - 03:55 #1
nej den behøver ikke blive varm og alt muligt.
det kommer an på om den har det godt med køling og støv og snavs.

fps blir lav fordi gfx kort står og venter på at komme til at opdatere, den skal lave en hent fra ram. så snart den kan hente fra ram, så smider den det på skærmen.

først skal din pc loade grafik til ram..
så skal cpu vente på at gfx kort beder om mere. (når man bevæger sig rundt i terræn). og så til sidste skal gfx kort først opdatere, før den kan få overleveret grafik fra bussen, som står i kø.

framedrop er altid fordi den har fået at vide, der står en masse grafik klar, men den er ikke færdig lige nu med at smide på skærmen, hvad den har i "hånden".
Avatar billede malt2262 Nybegynder
22. februar 2015 - 10:36 #2
Så der eneste løsning kan være at rense den for støv?
Avatar billede malt2262 Nybegynder
22. februar 2015 - 11:12 #3
Du nævner at det kommer an på køling, men pc'en virker overhovedet ikke varm. Og blæserne blæser heller ikke i gennem, som hvis jeg spiller CS:go for eksempel...