Avatar billede ZeBa Ekspert
22. februar 2015 - 14:23 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Min pc er død

Når jeg tænder den, står der:
Recovery
Your pc needs to be repaired
The boot config is missing some required info
File: \BCD
Errror Coe: 0xc00000d
Youll need to use recovery tools on your inst media. If you don't have any inst media (like disc or usb) contact your system admin or oc manafacturer.

Men jeg købte den præinstalleret, så jeg har vel ikke fået noget media?
Avatar billede kemi66 Nybegynder
22. februar 2015 - 14:38 #1
komuter navn, nr/type, gerne serie nr...?
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. februar 2015 - 14:42 #2
lenovo G780
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2015 - 14:44 #3
Kan godt lide overskriften om at den er død, men det lader da til du kan tænde den... Håber ikke du skal være læge ;-)

Spøj til side..
Du skriver du købte den præinstalleret, er det så brugt eller ny?
Hvis ny, så burde du kunne gå i recovery mode under opstart, men hvilken Fx tast det er er mig ukendt..
Du har selv et ansvar for at brænde recovery DVDer hvis den er købt i en butik.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. februar 2015 - 15:06 #4
Ny
Jeg forsøgte faktisk at blive det engang, men er også glad for, at det ikke lykkedes :)
Har ikke brændt noget, er der så ikke andet at gøre end at sætte den ind til de to andre, som jeg har købt inden for 3 år og opgivet at få til at fungere?
Med F2 kan jeg få en skærm frem: InsydeH20 Setup Utility
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. februar 2015 - 15:09 #5
Men noget helt andet: Hvordan er det, at man slukker i Windows 7?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2015 - 15:26 #6
Windows 7 slukker næstne ligesom Widnwos XP.. Tror du mener Windows 8 og der er jeg dig svar skyldig, droppede Windows og hoppede over til Linux Ubuntu :-)

F2 er BIOS (Lyder til i dit tilfælde).
F12 er boot menu (fx kan du boote op på en DVD, men skal dog aktiveres i BIOS).

F9 / F10 kan være recovery mode.. men prøv dig frem.. Du kan næppe gøre noget forkert i denne situation og der er altid en løsning, men bare du ikke fortsætter med at stille computerne væk og købe nye.. (Du lærer ikke at omgås en pc ellers)
Avatar billede opt Nybegynder
22. februar 2015 - 16:11 #7
http://www.thewindowsplanet.com/2276/lenovo-onekey-recovery-ultimate-windows-8-recovery-guide.htm

Scroll ned til:
METHOD 2: Using Novo button (For those who can't boot Windows)

If your computer is not able to boot into Windows, you can still get into Recovery mode. To do that, first turn off the computer, and then press the Novo button. From the Novo button menu, select the Lenovo OneKey Recovery system and press Enter.

.-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. februar 2015 - 22:47 #9
#6:
Tak for det.
Jeg tror, at de fleste skrotter en pc, når den gennem et halvt år i lange perioder er gået ned, frosset osv. flere - i perioder adskillige gange - om dagen, og man har fået hjælp af 2-3 teknikere, som tilsidst måtte opgive. IT-teknikeren på min sidste arbejdsplads sagde, at han aldrig havde oplevet noget lignende og var tilbøjelig til at tro, at jeg er forhekset - uden at kunne sige, hvad jeg gjorde forkert.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. februar 2015 - 22:52 #10
#7:
Tak for det, men såvidt jeg kan se, forudsætter det, at jeg har lavede en copy, image eller hvad det hedder, da jeg fik computeren. Er det ikke korrekt?
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. februar 2015 - 23:12 #11
#6:
Og lige en mere af mine sjove oplevelser: Jeg lavede en nackup til extern HD forleden, da det begyndte at gå galt. Men ikke af mine mails, da det ikke kunne lade sig gøre.
Nu har jeg så lige kigget i min ext HD for at finde nogle koder.
Og har opdaget, at ALT er væk. I tusindvis af fotos, masser af password, kvitteringer mv. - ALT er væk.
Nu orker jeg næsten ikke mere.
Begynder du at forstå mig?
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. februar 2015 - 23:29 #12
Jeg bruger GoodSync, som synkroniserer indholdet på min interne og ekseterne HD. Og kan det mon tænkes, at problemet her er i starten har foranlediget, at alle mine filer på den interne er blevet - og så sletter GoodSync dem selvfølgelig også på den externe?
Og kan man finde dem igen, lissom på en intern HD?
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. februar 2015 - 23:35 #13
Og endnu mere sjov:
Jeg er så fornuftig (!), at jeg har en ekstra extern HD, som jeg en gang imellem kopierer over på, så den har jeg kigget på. Og den er fuldstændig tom. Men det kan altså ikke passe, så hvad h...... er der så galt?
Avatar billede kurtba Ekspert
22. februar 2015 - 23:46 #14
hvis du kan låne en dvd af en ven kan du prøver det her
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-system/windows-8-boot-configuration-data-file-error-code/359b793e-4b24-4326-914b-9f80a710fb17

Men ellers skal du bruge onekey, som opt skriver.
Der behøver ikke at være lavet en copy eller image. Har man gjort det får man yderligere muligheder for at restore, men når du nu ikke har gjort det, så får du stadig muligheden for at restore til factory default.
Avatar billede opt Nybegynder
23. februar 2015 - 06:01 #15
#10 Nej, prøv at læse lidt videre

http://www.thewindowsplanet.com/2276/lenovo-onekey-recovery-ultimate-windows-8-recovery-guide.htm

B. System Recovery

1. In the Recovery mode, you can select from two different options. The first option lets you restore your computer to the factory state from the factory backup partition.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2015 - 11:07 #16
Fremover bør du kopiere dine data manuelt dvs højreklik vælg kopier og åbn ekstern og sæt ind.. :-)

Det kan os tænkes at du aldrig har fået GoodSync igang rigtigt? Der er jo nok nogle indstillinger man skal igennem.. og hvis din ekstern har skiftet drev bogstav ja så kan den jo ikke kopiere noget dertil..

De problemer du har med din pc, burde du køre garanti/RMA på og ikke selv eller få andre til at løse.

Har du overvejet at gå fra Windows over til Linux? Lyder til det vil gavne dig en del..
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. februar 2015 - 19:58 #17
Jeg har fået min "nummer 2 pc" til at køre nogenlunde, og da der jo er nogen der advarer mig mod selv at rode med det, vil jeg få mit IT-værksted til at kigge på den - og de tog naturligvis afsted på kursus i fredags og er væk til 03.03.
Men tak for alle forslagene og lad mig få nogle svar til points.
Avatar billede kurtba Ekspert
24. februar 2015 - 20:51 #18
Du har faktisk ikke svaret på, om du har prøvet den recovery metode som flere af os har anvist. Det behøver man ikke nogle iteksperter for at lave.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. februar 2015 - 21:45 #19
#18: Det har jeg vel, når jeg skriver, at jeg vil få mit IT-værksted til at kigge på den
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. marts 2015 - 00:46 #20
Tak for deltagelsen. Får jeg nogle svar til points?
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. marts 2015 - 00:49 #21
I øvrigt endte det med at geninstallere Windows, og nu kører den som en drøm. Så om højest et år for den samme omgang :)
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. marts 2015 - 08:45 #22
Der skulle en geninstallering til, og efter få dage er den gal igen.En tekniker har kørt diverse diagnose programmer på HD og Windows flere gange, så nu er det nok anden - eller tredje? - gang jer er nødt til at købe en ny pc.