Avatar billede JohnColts Novice
22. februar 2015 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB nøgle virker ikke på ny pc med Windows 8

Jeg har købt en ny USB nøgle (Nashau), men kan ikke få den til at køre på min nye pc (Lenovo) med Windows 8.1.

Andre USB nøgler virker uden problemer.

Den nye USB nøgle virker også på min gammel pc (PackcardBell) med Windows 7.

Jeg har fået nøgle tjekket i den forretningen, hvor den er købt og her virkede den.

Kan nogen hjælpe mig med information om hvordan jeg får den nye USB-nøgle til at virke på min nye pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2015 - 14:39 #1
sæt usb i maskinen.
i stifinder højreklik på 'Denne pc', og vælg administrer.
Klik på Diskhåndtering i venstre liste - du skal nu kunne se usb (den vil stå som disk, flytbar, fat32) Hvis den ikke har et drevbogstav, så højreklik på den i højre side, og vælg skift drevbogstav (eller noget i den stil) og tildel et (fx g:)
Avatar billede JohnColts Novice
22. februar 2015 - 15:31 #2
Tak for svaret, men desværre. Jeg kan ikke se usb'en i diskhåndtering. Har tjekket med andre usb'er, og de kan ses.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2015 - 15:52 #3
der er et trick med at fjerne alt under 'usb-controllere' i enhedshåndtering. Windows vil så gendanne dem efterhånden som de tages i brug (de fleste umiddelbart). Det skulle efter sigende kunne få afviste ting til at fungere igen.
Jeg har aldrig selv prøvet det - og har kun hørt om det på 3. hånd.
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. februar 2015 - 17:15 #4
Det kan være at Win 8.1 er lidt kræsen med USB nøgler
Det ser ud som din USB nøgle er USB 2?

Jeg har lige installeret 8.1 på en ny iMac under BootCamp. Med en USB 2 nøgle kunne Windows installationsprogram ikke se USB nøglen med BootCamp drivere - med en USB 3 nøgle var der ingen problemer. USB 2 nøglen kunne naturligvis bruges alle andre steder, bare ikke lige i denne situation.

Selvom USB 3 stikkene i din pc skulle være bagudkompatible, kan det godt være at de ikke er det.
Køb/lån en USB 3 nøgle og prøv med den.
Avatar billede JohnColts Novice
23. april 2015 - 08:36 #5
Problemet er løst. Jeg købte en USB 3 nøgle. Tak for rådebne