Avatar billede EmilThomsen Praktikant
22. februar 2015 - 16:07 Der er 4 kommentarer

hvilke ting skal jeg gøre og er nemmest

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
hej

jeg har et problem jeg vil gerne være en der kan lave en 3d animeret film men jeg vil også gerne være en spiludvikler men helst en der kan lave 3D animeret film når men problemet jeg har en plan om at lære alle de ting man skal kunne for at lave det hele selv men jeg vil gerne vide hvad i mener der er nemmest at lærer først er det spiludvikler eller det der 3D animeret film og hvilken ting skal jeg starte med inden for det i mener der er nemmest skal jeg starte på programmering eller modeling eller historie eller farver eller effekter eller animation eller lyd og hvilke programmer skal jeg bruge er lige glad med hvor meget programmet koster bare det ikke koster overdrevet for mange penge og skal også lige sige at jeg er nybegynder selv om jeg har rodet lidt med blender og det skal også lige siges det ikke må være for svært jeg har ingen erfaring inden for nogle af disse ting overhovedet og kunne også være dejlig hvis i kunne fortæller mig om der er andre steder end Youtube man kan finde tutorials om disse ting

Ps. ved godt at det ikke bare lige er sådan at lave et spil eller en 3D animeret film jeg ved godt at det kan tage uger eller måneder eller år om det.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2015 - 17:21 #1
det meste i 3D animeret film bliver lavet af alm filmfolk. http://www.filmskolen.dk/
Og lad være med at tage en uddannelse, der er nemmest - det bliver du ikke glad for i det lange løb.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2015 - 19:23 #2
Først og fremmest, så skal du vide hvad du VIL og ikke hvad du synes er nemmest.. Du ender med og blive den type der ikke brænder for det du haver så.. Det er fint du har en plan a og plan b, men du skal nok helelre se på kravene og så vurdere om dine karakterer skal op på visse områder (matematik og engelsk fx)..

Herefter skal du have fat i din skole vejleder som har til job at vejlede dig mod det du VIL.. Vi ved ikke hvor du står eller hvad du kan og skal jeg være helt ærlig så skræmmer det mig lidt hvis du ikke engang har det på hobby niveau på en eller anden måde..
Avatar billede EmilThomsen Praktikant
23. februar 2015 - 10:06 #3
jeg ved ikke helt om man kan kalde det for en hobby men jeg leger da lidt med blender men kan ikke så meget i blender og jeg glemte at skrive mit mål mit mål., mit mål er at kunne lave Manga/Anime animeret 3D film.
altså at kunne lave Manga eller Anime i 3D animeret version hvis du forstår hvad jeg mener
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2015 - 11:00 #4
Uanset, så skal du jo have noget i rygsækken ;-)
Du kan jo ikke alt før du har arbejdet med det i måske 2 - 4 år.. Der er meget du skal lære og du skal især os se på job mulighederne.

Så mit råd er at du tager fat i din skole vejleder og siger du vil lave 3D animations film ala Shrek eller noget.. (Du er nødt til at forklare det på en forståelig måde for skole vejlederen). Du kan os kontakte den danske film kole som der referes til og spørge dem hvilken vej du skal gå.. Bare du kan nævne film som er populære så folk kan relatere ;-)