Avatar billede martinohlin Nybegynder
22. februar 2015 - 19:27 Der er 13 kommentarer

HP Pavalion dv2011ea

Hej...
Sidder og nørkler med en ældre hp bærbar pc..Den er født med xp.Men har lagt en Windows 7 32 bit på den.Og alt funker fint - lige på nær lyd delen...Har prøvet alle tilgængelige drivere på HP's download side.Og har kørt slimdriver..Men uden held..Får en fejlkode 10 på lydelen på pcèn ??? Kan simpelthen ikke få lyd ud af denne bandit :-( Skulle der mon være en med det gyldne råd??? Ville bare være verdensklasse :-) På forhånd tak..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2015 - 19:35 #1
Har du andre fejl i din enhedshåndtering end kun lyd?
Har du installeret alt det som Slimdrivers har fundet der kan opdateres?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2015 - 19:51 #2
Åbn for egenskaberne for din lydenhed i enhedshåndtering, og skriv "hardware id" ned.
Søg på denne hardware id og skriv Windows 7 driver til slut i søgning.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2015 - 20:52 #3
Virkede lyden i XP? Har du brugt driveren der passer til XP os? (Det må man godt, men det vil ikke med garanti virke).. (Du kan os prøve med en driver til Vista hvis det eksisterer)
Avatar billede martinohlin Nybegynder
22. februar 2015 - 21:14 #4
Ingen andr konliterienesåndtaring..Og har kørt scanner på hp driver side..Ved egentlig ikke om lyden virkede i xp - da maskinen var total død og intet ville..Ikke engang at starte op..men prøver lige tricket med id på lyden :-) Vender tilbage når det er prøvet :-) takker so far for supporten.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2015 - 21:24 #5
Et alternativ er at hente fx Linux Ubuntu og smide på en usb / dvd og starte op i en live session og se om lyden virker der..
Avatar billede martinohlin Nybegynder
23. februar 2015 - 15:06 #6
Blueeyez - synes at det er lidt af en jungle at finde den "rigtige" ubuntu...Kan du være lidt mere specifik??? Evt.Smide et link så jeg får hentet den rigtige version???

Mvh

Martin..
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2015 - 15:40 #7
Den ser faktisk ud til og kunne trække den alm version af Ubuntu: http://releases.ubuntu.com/14.04/ubuntu-14.04.2-desktop-i386.iso

Hvis du vil bruge Ubuntu i stedet, så skriv lige, da jeg kan se den har et Nvidia grafikkort og dermed skal det installeres (Ikke svært, men man skal ige vide hvor det er henne)
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2015 - 15:42 #8
Når du brænder .ISO filen til en dvd så husk at vælge det der har med image at gøre og ikke data disk! Evy brug imgburn.

Hvis usb, så kan du bruge unetbootin hentes herfra: http://unetbootin.sourceforge.net/unetbootin-windows-latest.exe

Det kræver dog at maskinen kan boote fra usb, men jeg tror godt den kan.. Husk dog alle data på den pågældende usb bliver slettet..
Avatar billede martinohlin Nybegynder
23. februar 2015 - 16:10 #9
Så det du mener er at hvis jeg henter fra unetbootin (4 mb) i stedet for iso på knap 1 gb,og sætter den til at boote op fra usb skulle jeg kunne se eller rettere høre om lyd delen virker???
Avatar billede martinohlin Nybegynder
23. februar 2015 - 16:50 #10
Blueeyez :-) Jeg har dælme duskende fået det til at virke :-) Fandt en gammel xp driver..Og den virker :-) Kan ikke få armene ned :-)  :-) Endnu engang 1000 1000 tak for hjælpen også til 220661 :-)

fantatisk at man kan få noget Expert support når det kniber med evnerne :-)

Mange venlige hilsner

Martin.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2015 - 17:20 #11
Velbekomme.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2015 - 18:21 #12
Godt at høre :-)

mht dit spørgsmål, så skal unetbootin installeres på en Windows maskine og .iso filen skal du os hente ned og via programmet finde .isoen på pcen og derefter få det over på USB :-) (Blot hvis den del får interesse ;-) )
Avatar billede martinohlin Nybegynder
23. februar 2015 - 21:10 #13
Modtaget Blueeyez :-)