Avatar billede Draweh94 Nybegynder
23. februar 2015 - 12:51 Der er 28 kommentarer

HJÆLP REKLAMER INVADERE MIG!

hej jeg har været så smart at downloade noget forkert på min computer..der er reklamer over alt lige meget hvad browser jeg bruger, det jeg skriver bliver til links med alt mulig lige fra dating til om man vil købe nye briller..jeg har helt måtte opgive min anden computer pga samme problem. og vis man farbriksindstiller den følger den reklame virus også med.

jeg har windows 8 og bruger firefox som browser.
jeg har prøvet ccleaner og Malwarebytes men uden held.. pliz hjælp!

vh. Christina
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2015 - 12:58 #1
Avatar billede Draweh94 Nybegynder
23. februar 2015 - 13:24 #2
Det brugte jeg så nu virker ingen af mine browsere....
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2015 - 13:37 #3
der kan være en indstilling efterladt fra fjernet program.
Start Internet Explorer, Funktioner / internetindstillinger, fanebladet forbindelser. Klik på lan-indstillinger. Der skal IKKE være hak i noget.
Hvis du ændrer her, så ok hele vejen ud, genstart og test.
(der er nogle reklameprogrammer, der kører dig gennem en proxy for at de kan justere i data - du vil køre direkte fra dig til den side, du skal ind på)
Avatar billede Draweh94 Nybegynder
23. februar 2015 - 14:03 #4
Det virker stadigvæk ikke, kan det være netværket der blokere det? Jeg er ikke så god til Windows 8 :)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2015 - 14:49 #5
det er mest sandsynligt, at det er netværksopsætningen - da fejlen er der i alle browsere. Var der hak i proxy? og er den væk nu?
Hvis du har fjernet hak, og den er tilbage, så er der stadig noget slam på maskinen som skal fjernes.
Avatar billede Draweh94 Nybegynder
23. februar 2015 - 15:07 #6
Ja der var hak i både proxy og en anden men de er væk nu.og det virker stadig ikke jeg tror det er en anden form for virus der kaldes about blank. Jeg ved ikke hvordan man fjerner det, Firefox skriver about blank i søge felt lige meget hvad jeg skriver og internet Explorer skriver bare at siden ikke kan vises
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2015 - 15:13 #7
about.blank er bare en tom side når der ikke er hul igennem til nettet.
Prøv at højreklikke på netværksikon i systembakken nede til højre, og vælg Foretag fejlfinding af problemer.
Avatar billede Draweh94 Nybegynder
23. februar 2015 - 15:26 #8
Den skriver at der ikke er fundet nogen problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2015 - 15:35 #9
Så kontrolpanel / Windows Firewall
I menu til venstre er en 'Slå w Firewall til eller fra'
Slå den fra, og test browser. Er det ok, så har vi synderen.
Avatar billede Draweh94 Nybegynder
23. februar 2015 - 15:46 #10
Jeg genstartede computeren og der var proxy slået til igen.. Det virkede ikke at slå defekter fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2015 - 16:08 #11
Så er programmet aktivt - det skal vi tage livet af.
I jobliste ( startes med Ctrl+Shift+Esc ) er der fanebladet Start
Du må se alle disse programmer igennem - når du ser et, som ikke er apple, google, logitech eller lignende kendte mærker, så noter den ned.
Så kan du klikke på den, og nederst til højre er en 'deaktiver' - så genstartes og testes. Hvis internettet virker, så er det synderen - ellers må du i joblisten/start igen og aktivere den fra før, og deaktivere en ny mulig synder.
Avatar billede Draweh94 Nybegynder
23. februar 2015 - 17:27 #12
Der ikke noget som jeg ikke kender.. Fandt ud af at min computer overhovedet ikke ville forbinde til internettet, der er ikke noget med internettet det er computeren :)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2015 - 18:30 #13
bærbar? er der lys i wi-fi (det har nogle modeller)
Avatar billede Draweh94 Nybegynder
23. februar 2015 - 18:45 #14
Jeg har en app til Explorer på min computer og der er ingen problemer med nettet men ligeså snart det er den på skrive bord eller andre programmer så vil den ikke :i
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2015 - 18:51 #15
Hej Cristina og velkommen til.
Jeg kunne godt tænke mig at se loggen fra Malwarebytes.
Prøv at gå i instrumentbrædt og vælg hi storie. Find application logs, og læg scannings log ind i tråden.
23. februar 2015 - 21:14 #16
... ellers er der jo SYSTEMGENDANNELSE til FØR dette ### "download" halløj ?

(Dette ændrer IKKE ved dine egne filer mm.)
23. februar 2015 - 21:15 #17
NB: Nævnte CCLEANER er ikke beregnet til at fjerne den slags utøj !!!
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2015 - 12:48 #18
Har du aktiveret rootkits scanneren i Malwarebytes.
http://i.imgur.com/Fbxlv8s.png

og vis man farbriksindstiller den følger den reklame virus også med.

Har du indlæst recovery fra harddisken eller disk ( DVD ).
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2015 - 13:17 #19
Prøv af scan med Malwarebytes i fejlsikkert tilstand. F8 er ikke aktiveret i Windows 8.

Men det kan du gøre ved at åben en kommandprompt med administratorrettigheder, skriv eller kopier følgende tekst : bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

Sæt den ind i kommandprompt tryk på Enter. Genstart computeren - mose på F8 - scan med Malwarebytes.
Avatar billede Draweh94 Nybegynder
24. februar 2015 - 19:29 #20
Intet har hjulpet :(
Nu prøvede jeg det der i fejl sikret tilstand og den fandt ingen trusler :i
Avatar billede f-arn Guru
24. februar 2015 - 19:57 #21
Til 32 bit Windows, hent Farbar Recovery Scan Tool og gem den på Skrivebordet.

Til 64 bit Windows, hent Farbar Recovery Scan Tool x64 og gem den på Skrivebordet.

Deaktiver dit sikkerhedprogram, mens du kører den !

Start Farbar Recovery Scan Tool og klik på Scan.

Første gang der scannes, laver den automatisk Addition.txt.

Når scanningen er færdig, har du 2 log filer på Skrivebordet -  FRST.txt og Addition.txt som du bedes kopiere herind.

Send dem i separate indlæg, da de kan være meget lange !
Avatar billede Draweh94 Nybegynder
24. februar 2015 - 20:20 #22
jeg optimeret min computer og nu virker det :D
reklame virus og den der link ting er væk :)
men tak fordi i ville hjælpe :D
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2015 - 16:24 #23
Optimere - Hvordan ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2015 - 16:46 #24
#23. Når man går ind i recovery Console på en Windows 8 kan optimere vælges:
http://www.spywarefri.dk/images/manualer/StartOpRep11.jpg

Her vil personlige filer bevares.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2015 - 13:40 #25
#24 er det det Draweh94 mener ?
Avatar billede Most Nybegynder
03. marts 2015 - 22:09 #26
hej
jeg har lige haft samme problem fandt ud af der lå et program på pc'en der netop smed i massevis af reklamer ind den hedder  savelt coupons fjern den så er alt ok
mvh Most
04. marts 2015 - 06:34 #27
Ref #26 ... som nævnte [ADWCleaner] vil fjerne !!!
Avatar billede johs. Juniormester
05. marts 2019 - 17:45 #28
hvordan fjerner jeg ovenviste reklame? Popper op overalt.