Avatar billede Jolles Professor
23. februar 2015 - 17:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel samle kolonner m klokkeslet

To excel-kolonner skal lægges sammen - det kan jeg godt - det var vist min klippe Vejmand, der med få ord satte mig ind i det, og det har jeg haft megen gavn af når jeg selv udfærdigede regneark.
MEN
De to omspurgte kolonner indeholder talformatet 12:00:00, og når jeg blander dem blir det noget kaotisk - og i hvert fald ikke kl. 12-13 (altså kolonne A 12- kolonne B 13)
Jeg har prøvet at lægge en kolonne i midten med et "-", men talformatet forblev noget rod. Jeg har også prøvet med et ' men det er vist kun i tekst, man kan bruge det.
Hvordan ændrer jeg formatet? det er ikke ganske overskueligt lige nu, og der er mange klokkeslet på regnearket.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. februar 2015 - 00:58 #1
Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtig:
=TIME(A1)&"-"&TIME(B1)
Avatar billede Jolles Professor
25. februar 2015 - 22:38 #2
Tak kære Vejmand, det er præcis løsningen.
Læg et svar til points.
Slut.

Næste spørgsmål kommer lige om lidt, men er muligvis så forklaringskrævende, at jeg skal vedhæfte en stump xls.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. februar 2015 - 22:46 #3
Velbekomme, svar kommer her. :-)