Avatar billede chrisrj Forsker
23. februar 2015 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udfordring: Få tablet ur til at gå korrekt uden internet eller radioforbindelse

Hejsa

Jeg har sidder her og skal konvertere noget gammelt kode, som egenligt ikke virker så godt som det bør.

Problemet er, at uret er for unøjagtigt over længere tid. Mine forsøg på at lave en bedre justeringsfunktion er ikke just bedre. :-/

Der er tale om android tablets, hvor uret bliver indstillet først en gang, og igen efter noget tid. Det virker, men det er ikke godt nok. Der tabes halve og hele minutter i løbet af et halv år.

Såeh...hvordan ville I løse problemet?? :)

Og nej, synkronisering med tidsservere på nettet o.lign. er ikke muligt.
Længere tid mellem første og anden instilling ville være oplagt, men giver længere produktionslinie - og vi ville gerne gøre den kortere! ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2015 - 02:02 #1
Hvis det interne ur gaar forkert og du ikke kan bruge et eksternt ur, saa har jeg meget svaert ved at se hvor du skal faa den korrekte tid fra.
Avatar billede chrisrj Forsker
24. februar 2015 - 08:14 #2
Det er klart. :)

Jeg har naturligvis adgang til uret på produktions pc'eren (og via den; nettet) under produktionen.

Men EFTER produktionen er der ingen mulighed for justering.

Beklager, at det ikke var helt klart.
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. februar 2015 - 09:31 #3
Så er det vel bare at måle, under produktionen, hvor meget det interne ur går forkert, og så korrigere løbende. Men det er måske også det du gør?
Avatar billede chrisrj Forsker
24. februar 2015 - 10:17 #4
Ja, "bare". ;)

Problemet er at få det nøjagtigt nok.

Helt præcist gør vi følgende:
1. Indstiller uret manuelt (præcision: ca. 30 sek. - sekunder kan ikke indstillies manuelt)
2. Program justering, første gang. (præcision: millisekunder - hvor mange ved siden af, vides ikke med sikkerhed. Men nok 10-100 stykker best case)
3. (ventetid)
4. Program justering, anden gang. (samme præcision, men her lagres de tabte/vundne (milli)-sekunder) Oftes bliver det i omegnen af 5-20 sek. tabt/vundet tid.

Det nuværende program er vb.net, mens det nye (surprise) laves i c#.

Pt. bruges min arbejdsstation (win7, alt muligt "crap" kører imens), men man kunne nok godt vinde lidt ved at have en dedikeret maskine.
Avatar billede chrisrj Forsker
03. marts 2015 - 15:20 #5
Er der virkelig ingen der har et bud på at reducere variationen?

Om det laves i et andet sprog er mig ligegyldigt - bare jeg ikke selv skal kode det i så fald. ;)
Avatar billede chrisrj Forsker
19. marts 2015 - 15:32 #6
Nå, der sker vidst ikke mere her.

Er der nogen der vil ha' points?
Avatar billede chrisrj Forsker
26. marts 2015 - 00:21 #7
Åbenbart ikke, vi lukker og slukker. ;)