Avatar billede ekspert_bruger Juniormester
23. februar 2015 - 19:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder konfigurering af netværk

Jeg vil gerne kunne konfigurere mindre netværk med switche og routere.

Derfor vil gerne vide lidt mere om hvad subnetmaske betyder.

Og hvordan kommer jeg igang med konfigurering og udregning af IP-adresser?
Avatar billede cht22 Professor
23. februar 2015 - 19:40 #1
Du skriver ikke om det er IP version 4 eller 6 du vil bruge.

Hvis du vil starte med IP version 4, så er der denne video:

Undervisning IP version 4
https://www.youtube.com/watch?v=EKO67wKS8ko
Avatar billede martens Guru
23. februar 2015 - 20:39 #2
Check dette fede værktøj, der med al tydelighed viser, hvad de forskellige klasser og subnets gør... ( her kan du "skrue" på det hele... )
Avatar billede martens Guru
23. februar 2015 - 20:40 #3
Avatar billede ekspert_bruger Juniormester
23. februar 2015 - 21:14 #4
Tak for udregningen af IP-adresserne, nu kan jeg det. Det er kort og præcist.

Skal man så bruge en router eller interface på en router for hvert subnet til at forbinde de forskellige subnets?