Avatar billede Novice-1 Seniormester
24. februar 2015 - 01:38 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Android --på/ til PC

når jeg ikke er ejer af en smartphone og har kig på en badevægt med bluetooth til android 4,3
kan jeg så finde et program der kan overføre dataene til en Windows maskine i stedet for.
jeg gætter at svaret er nej eller at man skal mære programmør for at
få dem over på en pc?
Avatar billede Novice-1 Seniormester
24. februar 2015 - 01:45 #1
har windows 7  (64 bit maskine)  bruger mest firefox ellers chrome, og  explorer som browsere
  og microsoft office og libre office
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2015 - 04:11 #2
svaret må være nej.
der er ingen der aner hvordan den android app modtager data, altså hvordan vægten sender.
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. februar 2015 - 19:28 #3
Måske ikke helt umuligt alligevel!
Prøv at tage et kig på dette link:
http://www.conradelektronik.dk/?websale8=conrad-dk&shopid=conrad-dk&ws_tp1=nl&ref=newsletter&subref=2013nlB2C/V07ons/1272033&pi=1272033&utm_source=2013b2c_newsletter&utm_medium=email&utm_content=banner_1272033&utm_campaign=V07ons
Denne mini-computer med android styresystem har ganske vist ikke direkte bluetooth-connection, men hvis der kan tilknyttes en bluetoothdongle, så kunne det være en mulighed.
Men til en pris på 889.00 KR. så vil det sikkert kunne gøres billigere med en androidtelefon.
/ptj_11
Avatar billede conz Juniormester
24. februar 2015 - 21:16 #4
Du kan installere en virtuel maskine, såsom VirtualBox eller VMWare (begge er gratis), og installere et fuldt Android OS på den. Det ser desværre ikke ud til, at de lidt nemmere emulatorer har mulighed for bluetooth.

Du kan evt se en guide her:
http://stackoverflow.com/questions/20348743/bluetooth-low-energy-on-android-emulator/27712017#27712017
Den er dog lavet til udviklere så du kan sikker springe nogle skridt over (såsom at installere Android SDK).
Avatar billede Novice-1 Seniormester
25. februar 2015 - 14:34 #5
Hej  ptj_11 og betalyte -hvis i smider et svar begge to så i kan dele point!!

og tak for svar  - men! engelsk og "kinesisk" forstår jeg lige dårlig, og min tålmodighed rækker ikke selvom den gjorde
  Men håber at andre kan få glæde af jeres link!
Avatar billede conz Juniormester
25. februar 2015 - 21:00 #6
#5
Siden jeg ikke kunne hjælpe dig, så behold du gerne pointene selv, for min skyld =)
Avatar billede Novice-1 Seniormester
03. marts 2015 - 19:39 #7
hvis jeg ikke kan komme af med mine point for de mest relevante svar,  så tager jeg dem selv --så det ikke kommer til at se ud som jeg er utaknemmelig og aldrig giver point.

hilsen novice
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. marts 2015 - 19:48 #8
Enig med betabyte.
Novice-1> Du har gjort det helt efter bogen, så ingen problemer der.
/ptj_11