Avatar billede Klinken Nybegynder
24. februar 2015 - 08:24 Der er 6 kommentarer

Gendannelse til fabriksindstillinger. Er computeren renset?

Når man gendanner sin pc til fabriksindstillinger via kontrolpanelet (og altså ikke med de brændte recovery-dvd'er), er computeren så "renset" for ALLE uønskede programmer/programstumper? Eller kan der stadig findes skadelige ting på den?

Jeg har Windows 7 og har gennemført alle vigtige opdateringer efter gendannelsen.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2015 - 10:11 #1
nej

der kan stadig ligge noget og rode
men de er sikkert ikke aktiverede på den måde at de starter noget op
ofte lægger disse programmer eller hvad det nu kan være opstart til services og man derfor ikke umidelbart kan fjerne dem

derfor gør man det i fejlsikret tilstand fordi der ikke kører nogen services
man kan også gøre det via hirens boot cd

m.v.h
Avatar billede kurtba Ekspert
24. februar 2015 - 21:46 #2
Der findes nogle meget ondsindede ting, som kan lægge sig i en harddisks firmware m.m., men man skal være særdeles uheldig for at være ramt lige præcist af den slags.
Så udgangspunktet er at efter en gendannelse er man renset helt og aldeles.
Gå du bare ud fra, at du har lavet en effektiv rensning.
Avatar billede Klinken Nybegynder
25. februar 2015 - 01:07 #3
Tak for jeres svar.
#1: Mener du at man egentlig bør gendanne i fejlsikret tilstand? Og hvordan gøres dette?
#2: Er der en måde hvorpå jeg kan teste, om der stadig kan ligge ondsindede ting på harddisken?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2015 - 07:38 #4
nej det skal du ikke

jeg mener blot at du KAN fjerne skidt og skrammel den vej ok

lav hirens boot cd og boot op på den og vælg win xp mode - så er der billede på ok

se under det her

Antivirus Tools

http://www.hiren.info/pages/bootcd

hentes her

http://downloads.tomsguide.com/Hiren-s-Boot-CD,0301-51033.html

sådan gør du

https://www.youtube.com/playlist?list=PL6C263643346B54CD

ud over det kan hirens en utrolig masse gode ting

m.v.h
Avatar billede Klinken Nybegynder
01. marts 2015 - 10:44 #5
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2015 - 19:45 #6
Ok