Avatar billede havnedranker Nybegynder
24. februar 2015 - 10:21 Der er 5 kommentarer

Skrivebeskyttet ekstern harddisk

Min eksterne harddisk er skrivebeskyttet og der ligger nogle billeder i et gammelt iphoto galleri som jeg meget gerne vil have over i mit nye.

Hvad gør jeg?
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. februar 2015 - 10:43 #1
Hvis din eksterne harddisk er skrivebeskyttet, burde der jo ikke være nogle problemer med at læse fra den. :o)

Og hvis du mener du end ikke kan læse fra din eksterne harddisk, så prøv at se om du kan starte en explorer op med admin rettigheder. Måske det kan give dig flere muligheder.

Jeg gætter vi snakker windows?
Avatar billede cht22 Professor
24. februar 2015 - 11:02 #2
Det kan være det drejer sig om ntfs tilladelser og sikkerhed for filerne. Prøv at højreklik på drevet og vælg sikkerhed og se om du kan skifte ejer for filerne.
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. februar 2015 - 12:49 #3
Jeg går ud fra, at det er samme problem som nedenstående, som du nu i knap halvanden måned har forsømt at vende tilbage til?

http://www.eksperten.dk/spm/1000704
Avatar billede havnedranker Nybegynder
24. februar 2015 - 13:12 #4
Hej fedeko,
Ja, det er det samme problem, men de forslag der kom har ikke hjulpet meget, så derfor ville jeg prøve igen. Er det ulovligt?
Jeg har ikke deltaget i et forum som dette før, så kender ikke til de uskrevne regler. Jeg beklager hvis der er nogen som mener jeg har forsømt dem. Det var ikke min hensigt.
Jeg vil bare rigtig gerne ha mine billeder tilbage
Mvh
Avatar billede cht22 Professor
24. februar 2015 - 17:46 #5
Det er ikke ulovligt, man mangler bare nogle oplysninger for at kunne løse problemet, hvis man ikke har de oplysninger der står i det tidligere spørgsmål.

Det lyder som om filerne godt kan læses og kopieres, men der er sket en fejl med filerne. Så hvis "rebuild the iPhoto library" ikke løser problemet, så er der nok ikke andre måder at iPhoto kan få adgang til biblioteket.