Avatar billede MRPMRP Nybegynder
25. februar 2015 - 14:19 Der er 1 kommentar

Sortere data i array

Hej,

Jeg har brug for at sortere data fra en array i VBA.

Array er givet ved Dim Arr(1000000,1) as variant og data ser ud som følger

Varenummer      Difference
10.170.800    -59
10.200.500    -11.321
10.300.100    -100
10.300.200    -940
10.302.300    -12.996
..
Osv..

Difference angiver forskellen på, hvad der er betalt for det enkelte varenummer i 2015 i forhold til 2014. Data opdateres på ugebasis, hvor jeg skal lave nogle tabeller over største differencer.

Jeg vil derfor gerne have sorteret data efter differencen, således at største difference ligger øverst. Jeg kan naturligvis bare indsætte min array i et excel-ark og lave simpel en sortering + optage det som makro, men det er jeg ikke interesseret i, da data er voldsomt stort. Koden bliver ganske enkelt for langsom, hvis det er fremgangsmåden.

Jeg har googlet efterhånden længe, og har fundet om både QuickSort og BubbleSort, men kan ikke rigtig få det til at lykkes, desværre.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. februar 2015 - 15:00 #1
Du er velkommen til at sende filen - evt. som CSV eller lignende.
Så vil jeg gerne forsøge med VBA.
@-adresse under min profil.

PS.: Spørgsmålet er oprettet 2 x - du bør slette det ene. (Iflg. de gældende regler)