Avatar billede wayfarer1 Nybegynder
25. februar 2015 - 14:27 Der er 3 kommentarer

Grønt æble søger viden om køb af evt. imac 27 ultimo 2009 model

Hej og tak for mit nye medlemskab i denne gruppe.

Indtil videre har jeg klaret mig fint med en ældre lenovo pc med xp. Jeg spiller ikke spil, men skriver lidt og googler info.
Jeg er startet på et fotokursus og tænker at jeg vil prøve at arbejde lidt med redigering og billedbehandling for begynder.
Har fundet denne imac på nettet med photoshop

"iMac, 27", 3,06 GHz Intel Core 2 Duo GHz, 8 GB ram, 1000 GB harddisk
Sælger min iMac da jeg stort set aldrig bruger den længere. Så fin som ny og ingen ridser eller skrammer.
Hvis det ønskes kan jeg lade Microsoft Office pakkerne, så som Word, Excel og Power Point og Adobe Programmerne, så som Photoshop CS6, Premiere Pro CS6 og After Effects CS6 forblive installeret."

officeprogrammerne er fra 2011 og adobe programmerne er fra 2012

På spørgsmålet: følger licensen på photoshop computeren eller ejeren?

Svarer sælger at der ingen licens er og at programmerne følger computeren.
Sælger har ingen kvittering på imac´en.

Da jeg hverken ved meget om mac eller programmer så undrer jeg mig alligevel over, at der ikke følger en brugerlicens med når man køber sådanne programmer?

Er det den fulde version af photoshop der her tilbydes?

Den har stået til salg et stykke tid til 8000, det synes jeg dog er meget for en 6 år gammel computer, hvordan klarer den sig med sine specifikationer og hastighed set med nutidige øjne og i forhold til photoshop?

Hvordan sikrer man sig at det ikke er piratkopier og at mac´en ikke er varm.

Alle input modtages med tak
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2015 - 15:17 #1
ingen licenser/kvitteringer = ingen køb.
Avatar billede wayfarer1 Nybegynder
27. marts 2015 - 09:39 #2
har helt glemt at sige tak for svar - tak til claes57:) hilsen wayfarer
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2015 - 10:04 #3
Klik lige i svar og lav en tekst mere. Så kan du bagefter acceptere den, og spørgsmål lukkes.