Avatar billede thenuttyproffessor Nybegynder
25. februar 2015 - 15:18 Der er 2 kommentarer

Problemer med at installere Windows 7 fra USB stick.

Mystisk problem:
I forbindelse med undervisning i Operativsystemer, klargjorde jeg 6 USB sticks vha. denne guide: http://www.computerhope.com/issues/ch001366.htm
Jeg testede den første USB stick, som fungerede upåklageligt, men dagen efter i undervisningen ville ingen af eleverne installere Windows 7 fra de andre USB sticks. DVD installation kunne også sagtens foretages.
Efter mange, mange timer på nettet og en tur omkring IT-afdelingen, fandt vi ud af at de USB sticks som ikke virkede, er af type Kingston DataTraveler 100 G3! Indkøbte 6 stk. Verbatim, fulgte guiden igen og ingen problemer med install. Her kommer så det lille "arber dabei":
Den stick der virkede først, er OGSÅ en Kingston DataTraveller 100 G3! :(
Der er ingen umiddelbar logik i dette - enten failer de alle eller ingen. Stickene har været sammenlignet på kryds og tværs og ingen umiddelbar forskel var at finde. Er der nogen der har oplevet samme problem (og evt. fundet en løsning)?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2015 - 18:00 #1
Havde et problem med  at klargøre en usb pind med Rufus som jeg ellers normalt bruger.
Brugte i stedet her Wintoflash, og med den kunne den nævnte usb så klargøres og bruges til installation.
Jeg ved dog ikke om det er et tilfælde??
Mener den usb hed Adata og var på 8 gb. Kan ikke huske yderligere om den.
Avatar billede martens Guru
25. februar 2015 - 18:19 #2
Benyttede du GPT eller MBR ?