Avatar billede luffe Juniormester
25. februar 2015 - 16:14 Der er 3 kommentarer

Cromecast

Hvordan kan man få overført en Powerpointpræsentation fra PC til fjernsyn ved hjælp af Cromecast.
Avatar billede kurtba Ekspert
26. februar 2015 - 00:51 #1
Det skulle kunne lade sig gøre, selv om det bliver lidt bagvendt.
Powerpoint i sig selv kan ikke overføre til chromecast.
I stedet skal du installere chrome på pc.en og derefter skal du hente tilføjelsen Cast til chrome.
Så kan du caste alt indhold fra  Chrome til fjernsyn via Chromecast.
Din PowerPoint præsentation skal så gemmes via OneDrive.
I Chrome åbner du herefter
https://office.live.com/start/PowerPoint.aspx
Den kræver at du har et Microsoft login for at komme ind på siden.
Der kan du så åbne din præsentation fra OneDrive og derved castes den til dit TV.
Her kan du læse om at bruge Chrome med Chromecast og der er et link til tilføjelsen Cast
https://support.google.com/chromecast/answer/2998338?hl=da
Avatar billede luffe Juniormester
26. februar 2015 - 13:17 #2
Jeg har prøvet at arbejde lidt med det. Jeg har fået overført min præsentation til office live. Jeg kan også godt starte den fra office live. Jeg kan få det første dias op på skærmen på fjernsynet, men når jeg klikker på "kør diasshow" så skifter pc'eren skærmbillede, men der bliver ingen ændring på tv'et. Jeg har prøvet at bruge Crtl+tab, men det ændre ikke noget. Har du nogen løsning?
Avatar billede kurtba Ekspert
26. februar 2015 - 23:35 #3
Det er ikke noget jeg selv bruger, så jeg fandt løsning på nettet.
Men prøvede så lige hvordan det virker. Jeg oplever det samme som dig. Hvis man bruger kør diasshow, skifter den til fuldskærmsvisning, og det bliver så ikke castet til tv - uden at jeg ved hvorfor. Men hvis du i stedet manuelt skifter dias nederst i billedet, så fungerer det.
Men det hjælper dig selvfølgelig ikke, hvis du havde tænkt dig, at  det skulle stå og køre af sig selv.