Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
26. februar 2015 - 13:06 Der er 1 kommentar

Split efter hver 2. side og gem som pdf

Halløj!
Jeg har haft gang i brevfletning hvilket er en rusten sag for mig.
I stedet for 1 langt dokument, ville jeg gerne hvis jeg kunne få 40 forskellige :)

Sådan at side 1 og 2 kommer i en fil, 3 og 4 kommer i en anden fil osv.

Jeg er ikke super stærk i makroer, men jeg tænker det er den vej jeg skal hen ad. jeg har brugt nedenstående:

Sub Splittesatan()
  Application.Browser.Target = wdBrowsePage

  For i = 1 To ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties("Number of Pages")

      ActiveDocument.Bookmarks("\page").Range.Copy

      Documents.Add
      Selection.Paste

      Selection.TypeBackspace
      ChangeFileOpenDirectory "C:\Splittesatan"
      DocNum = DocNum + 1
      ActiveDocument.SaveAs FileName:="test_" & DocNum & ".pdf", FileFormat:=wdFormatPDF, AddToRecentFiles:=False
      ActiveDocument.Close savechanges:=wdDoNotSaveChanges

      Application.Browser.Next
  Next i

End Sub

Lige nu kopiere den bare fra det hoveddokumentet og sætter ind i et nyt, men der mister jeg formateringen og sådan. Er der en bedre måde at gøre det på?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. februar 2015 - 17:43 #1
Via nedenstående link kan du hente en add-in (tilføjelsesprogram) til Word, som kan klare opgaven:
http://www.gmayor.com/individual_merge_letters.htm

Der er en forklaring på selve siden, der er linket til.