Avatar billede ranni Forsker
26. februar 2015 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Win 8.1 kan ikke afspille DVD.

Hej.
Jeg har brændt en DVD med Nero 2014.
Filmen indeholder klip fra ferier gemt i MPEG-2
Min nye Lenovo Win 8.1 16 GB Ram kan ikke afspille DVD èn i nogen af de afspillere jeg har på den bl.a. Gom,VLC,Power WinMP.

Sætter jeg afspilleren på min gamle PC Win 7 pro starter den automatisk i Win M Player. ???

Jeg må mangle noget i Win 8.1 , men hvad ??
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2015 - 13:56 #1
divx har dette på deres side http://www.divx.com/en/software/divx
og der er mpeg-2 noget, der skal tilkøbes, så den mangler nok på din pc.
Du kan hente divx og mpeg-2 på link, og få 15 dages test-tid. Hvis det er ok, så koster mpeg-2 10$ (ca 65kr).
Avatar billede ranni Forsker
26. februar 2015 - 14:57 #2
Hej claes.
Så kan VLC og Gom player afspille DVD èn, men ikke andre bl.a.ikke WMP,Magix .
Så har det da løst noget af mit problem.
Men jeg undrer mig over at WMP ikke kan, på Win 7 starter den da villig op som  1.prioritet.

Claes Tak for hjælpen , vil du sende et svar.??
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2015 - 15:02 #3
Har du genstartet pc? det kan drille med codecs på nogle afspillere.
Avatar billede eurositi Ekspert
27. februar 2015 - 09:37 #4
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/download-windows-media-player

Som det fremgår, har Microsoft droppet understøttelse af DVD video i Windows 8/8.1 (og fremefter).

Årsagen er, at man ikke gider betale kommercielle softwarelicenser til patentejerne længere, da man vurderer, at behovet for DVD-afspilning er svindende (Apple har af samme grund helt droppet optiske drev i deres bærbare) - samt at de fleste brugere selv kan finde ud af at installere andre afspillere (VLC osv.), hvis de virkelig behøver DVD-understøttelse.