Avatar billede Bot12 Nybegynder
26. februar 2015 - 14:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backspace samt andre knapper virker ikke på mit tastatur..

Hej alle

Jeg har en Asus X71Q bærbar, med Windows Vista Home Premium inkl. service pack 2 hvor nogle af mine knapper på tastaturet pludseligt ikke virker mere. Det drejer sig om knapperne Backspace og numrene 1-2-3-4-7-8-9 og så lige snabel-a og p.Det virker hverken på word eller på nettet.
Jeg har prøvet systemgendannelse og har prøvet at formatere min pc, men uden held...så hjælp mig gutter.
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. februar 2015 - 14:27 #1
Du har ikke fået slået Fn-tasten til "permanent" på en eller anden måde? Eller NumLock?
Avatar billede Bot12 Nybegynder
27. februar 2015 - 07:17 #2
Hej fedeko

Det har jeg undersøgt også, da jeg har prøvet lidt af hvert efterhånden tak for svaret.
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. februar 2015 - 08:10 #3
Hov, ja du skrev jo også, at Backspace heller ikke virkede - den har jeg aldrig hørt om, at man kan slå fra med Fn, NumLock ell. lign

Så det kunne godt tyde på en hardwarefejl.

På mange bærbare er det faktisk forholdsvis nemt at skifte tastaturet, forudsat at man kan finde et at skifte med.

En sidste mulighed kunne dog være, at prøve at starte op på en Linux med en Live CD/DVD eller USB-stick. Virker knapperne heller ikke der, bør alle softwareproblemer i hvert fald kunne udelukkes. Nu har du godt nok prøvet både at formatere og systemgendannelse, så det hjælper formentlig ikke. Men det er jo gratis, så jeg havde i hvert fald prøvet :-)
Avatar billede Bot12 Nybegynder
05. marts 2015 - 08:49 #4
Hej Fedeko

Tak fordi du prøvede at hjælpe mig. Jeg har nu haft den inde til rep. for at se om de kunne lave den. Desværre er tastaturet kaput og det kan ikke betale sig at lave den,da det koster for meget. Men du skal ihvertfald have mange tak alligevel og håber at jeg måske kan hjælpe dig engang :o)
Avatar billede MADOlsen Forsker
05. marts 2015 - 08:55 #5
Øv bøv! :-(

Men velbekomme! :-)