Avatar billede nca Juniormester
27. februar 2015 - 11:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Returkode fra VB Script kørt fra ShellExecute

Jeg anvender denne kommando for at oprette en printer på den lokale maskine.
ShellExecute(Handle, 'open', 'cscript.exe', 'AddPrinter.vbs', nil,  SW_HIDE)
Hvis der opstår en fejl ved kørsel af AddPrinter.vbs ønsker jeg af fange fejlen.
Værdien af ShellExecute er 42 uanset om VBS filen er stoppet med fejl eller ej.
Jeg kan vælge at køre scriptet med wscript.exe og SW_MINIMIZE, så vil der komme en fejlprompt, men returkoden vil stadig være 42.
Jeg håber at der er en, der kan forklare, hvordan jeg får en returkode ud af et VB Script.
Avatar billede nca Juniormester
27. februar 2015 - 11:57 #1
Jeg glemte at oplyse, at fejlen opstår ved kald af programmet CMDKey
Kommandolinjen ser således ud:
WshShell.run("cmdkey /add:120.35.17.53 /user:Brugernavn /pass:kode",0)
Kommandoen fejler, hvis enten Brugernavn eller kode er forkert
Avatar billede nca Juniormester
16. marts 2015 - 13:31 #2
Jeg lukker spørgsmålet, da der ikke har været nogle bud på en løsning.