Avatar billede ibnielsen Seniormester
27. februar 2015 - 13:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Disable touchpad på elitebook 6930p

jeg vil gerne have fjernet touchpadden på min elitebook 6930p, og har fundet mange vejledninger på, hvordan man gør det.
Nogle siger man skal bruge kontrolpanelet, og jeg har været inde under mus, enhedshåndtering m.m. men min touchpad fremgår ingen af stederne.
Andre vejledninger siger man skal holde fingeren nede i mindst 5 sekunder på touchpadden, men det virker heller ikke, og der er ingen tænd sluk knap på touchpadden.
Kan nogen hjælpe mig
Avatar billede klaudi Ekspert
27. februar 2015 - 15:10 #1
Hvis der er en lille fordybning på touchpladen,
oppe til venstre/højre, så tap to gange hurtigt der,
så skulle den blive slået fra!
Avatar billede ibnielsen Seniormester
28. februar 2015 - 10:14 #2
Det er er desværre ikke
Avatar billede klaudi Ekspert
28. februar 2015 - 10:52 #3
Du burde så kunne finde det i indstillinger for Musen, der plejer at være en fane med Touch indstilling, et rødt ikon.

Touch hedder sikkert synaptics, der burde du kunne deaktivere den, det kan jeg på min HP!
Avatar billede ibnielsen Seniormester
28. februar 2015 - 11:08 #4
det er der ikke, jeg han slet ikke se touchpadden nogen steder, hverken ved museindstillingerne eller andre steder.
Jeg spekulerer på om det kan have noget at gøre med min trådløse mus??
Avatar billede klaudi Ekspert
28. februar 2015 - 11:18 #5
Det lyder mystisk at den ikke er i Kontrolpanelet, hvad hvis du kigger i Enhedshåndtering, klik start og skriv Enhedshåndtering i søgefelt, klik så på Enhedshåndtering, kig under Mus og andre pegeredskaber, der gemmer den sig på min, måske du kan slå den fra ved at højreklikke på den der!
Avatar billede ibnielsen Seniormester
28. februar 2015 - 11:51 #6
Det er det samme med enhedshåndtering, jeg skulle måske skrive at jeg har arbejdet med It siden 1990.
Avatar billede klaudi Ekspert
28. februar 2015 - 12:31 #7
"jeg skulle måske skrive at jeg har arbejdet med It siden 1990."
Det hjælper så åbentbart ikke noget! :)

Jeg har arbejdet med det siden 1984, og det hjælper slet ik' noget!

Så enten er det bare lavet så smart at man IK' kan slå det fra, eller os, tjae, skil den ad og klip ledningen til det! :-D
Avatar billede ibnielsen Seniormester
28. februar 2015 - 13:26 #8
Så meget iriterer den heller ikke, men det er iriterende, når man mange steder kan læse, at det er så nemt-
Avatar billede ibnielsen Seniormester
28. februar 2015 - 14:22 #9
Jeg fandt selv en løsning, jeg installerede hps driver til touchpad, og nu kan jeg sætte den ud af kraft
Avatar billede klaudi Ekspert
28. februar 2015 - 14:57 #10
Hæ, det var bare det der skulle til, den driver burde jo være installeret som standard!?