Avatar billede ikkeeksperten Nybegynder
27. februar 2015 - 21:17 Der er 2 kommentarer

"Virus" i extensions, pop-up sider, m.m.

Hej,

Jeg har købt en ny Lenovo computer, hvorpå der konstant kommer "virus"-lignende ting i extensions i min chrome browser. Det hedder noget lignende rockeeetdeeal, pprize-noget osv.
Nu er den også begyndt at videresende mig til underlige sider, der tilbyder konkurrencer...
Men noget helt nyt er, at der nu er udvalgte ord på alle hjemmesider, der er markeret med fed og farvet grøn, hvor når musen rammer disse ord, da popper en lille boks op, som foreslår jeg deltager i en eller anden konkurrence...

Jeg har læst en artikel om det her "crapware" = Superfish på Lenovo.
Jeg har fulgt vejledningen og må konstatere, at min computer IKKE har dette Superfish, men hvad har den så?!
Jeg har købt McAfee til virusprogram, men det finder ikke noget, når jeg scanner. Jeg har Windows 8.
Jeg har googlet en masse og prøvet diverse, men kan ikke finde frem til problemet.

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh.
Josephine
Avatar billede f-arn Guru
27. februar 2015 - 21:36 #1
hej Josephine :)

Fjern Alle USB nøgler og Externe Harddiske før du kører programmet.

Hent og gem RogueKiller på dit skrivebord.

Den kan også hentes her

Husk at vælge den rigtige version. (32 eller 64 bit)

Deaktiver dit sikkerhedprogram, mens du kører den :exclaim:

Luk alle vinduer og kør "RogueKiller" (Hvis den blokeres, kør den flere gange)

Hvis den slet ikke vil køre, prøv at omdøbe den til winlogon.exe

Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Lad det indledende scan køre.

Tryk SCAN.

Når den har scannet færdig, klikker du på report,gemmer den og kopierer den herind.

Du skal ikke fjerne noget  !!!

TIl 32 bit Windows, hent Farbar Recovery Scan Tool og gem den på Skrivebordet.

Til 64 bit Windows, hent Farbar Recovery Scan Tool x64 og gem den på Skrivebordet.

Deaktiver dit sikkerhedprogram, mens du kører den :exclaim:

Start Farbar Recovery Scan Tool og klik på Scan.

Første gang der scannes, laver den automatisk Addition.txt.

Når scanningen er færdig, har du 2 log filer på Skrivebordet -  FRST.txt og Addition.txt som du bedes kopiere herind.

Send dem i separate indlæg, da de kan være meget lange :exclaim:
28. februar 2015 - 11:36 #2
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---