Avatar billede B-Yourself Nybegynder
28. februar 2015 - 01:16 Der er 2 kommentarer

HP Pavillion 15 notebook pc driller

Min pc låser for touch skærmen ca en gang om måneden, så man kun kan bruge musen, jeg er ikke velbevandret inden for pc`ere, og det tager mig flere timer at finde ud af hvad der skal gøres.
Har været igennem dette 3 gange nu, husker at sidste gang skulle jeg fragmentere den, men der hjalp, selvom det tager lang tid, men kan det passe at man skal fragmentere en gang om måneden ?
Er dette et problem der er typisk for denne pc, den er købt i December md 2014, så den er ikke særlig gammel, så det burde ikke være pga slid.
Nogen der har et svar et svar, ville jeg blive meget glad, har mest af alt lyst til at smide lidt med den, dumme maskine :)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2015 - 05:03 #1
det med touch skærmen ved jeg ikke.
du bør gå alle indstillinger igennem, der må være noget.
måske er det under egenskaber for skærmen. (ved det ikke)

defragmentering.. tja... hvis du blander C: (windows) sammen med alle dine andre ting, så bliver det noget fragmenteret.

jeg har 3 disk: windows (og kun det), Programmer (her er alle programmer installeret), og DATA (her er alle mine data).

så derfor, er det stort set kun data drev som trænger til en defragmentering, af og til.

det gør det også hurtigt at køre en backup af windows ind.
da den kun indeholder windows, tager det ikke mere end 10 min, at komme tilbage fra crash/problem.
Avatar billede B-Yourself Nybegynder
28. februar 2015 - 17:22 #2
Mange tak for svar, så vil jeg prøve kun at defragmentere kun windows.
Vil prøve at se om der er noget i skærm egenskaber der står forkert, tak.