Avatar billede JMLP Nybegynder
28. februar 2015 - 07:45 Der er 9 kommentarer

Søger hjælp til mindre website

Hej

Jeg kører websitet ent4you.dk og har akut brug for en hjælpende hånd. Håber der er en sød sjæl herinde som har tid og lyst til at hjælpe.

Mit akutte problem er at efter serveren hos one.com er blevet opgraderet så er alle åæø blevet til små firkanter på siden. Opretter jeg nye opslag på siden ser de dog normale ud. Det er kun de gamle opslag der har problemet.

Udover det så har jeg nogle nye features og justeringer jeg gerne vil have lavet på siden.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2015 - 09:45 #1
Hej

Jeg ved ikke hvad de har opdateret, men det kunne se ud til at dataene gemmes anderledes i databasen, så karaktersættene på det gamle ikke passer med det du loader dem som.
Men hvis du tjekker dataene i databasen på en ny og gammel side med æøå, så vil du nok se at det står forskelligt i databasen også.

Jeg er desværre ikke PHP mand og kan ikke hjælpe med nye features, men hvis du vil have hjælp til et nyt look, så vil jeg kunne hjælpe dig :)

Vh
Ole Jørgensen
Avatar billede nemlig Professor
28. februar 2015 - 14:03 #2
One.com har skiftet tegntabel på serveren. Jeg gætter på, at du bruger "ANSI-8859".
Derfor skal du selv sætte det i din php-fil øverst.

header('Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1');
Avatar billede JMLP Nybegynder
02. marts 2015 - 10:01 #3
Nemlig

Min phpfil? Øhm, hjælp. Er det hver fil jeg har derinde eller er det en enkelt?
Avatar billede nemlig Professor
02. marts 2015 - 10:44 #4
Nu ved jeg jo ikke, om mit forslag til løsning er korrekt. Det "lugter" bare lidt af det, dels fordi One.com har skiftet standard tegntabel fra 8859 til UTF-8, og dels fordi du selv bruger 8859.

Hvis du ikke har defineret tegntabel i header(), så har du problemet.

Ja, du skal rette i alle de filer, der leverer data til brugeren.
Afhængig af fil-struktur, kan det være ét sted, flere eller mange.
Avatar billede JMLP Nybegynder
02. marts 2015 - 13:58 #5
Tak, så er problemet rettet.
Avatar billede nemlig Professor
02. marts 2015 - 14:10 #6
Problemet var den manglende header. Jeg smider et svar.
Avatar billede Dnadesigndk Nybegynder
24. marts 2015 - 16:11 #7
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede JMLP Nybegynder
24. marts 2015 - 18:29 #8
Kan ikke læse din besked idet admin har censureret den.
Avatar billede SenaiSenai Nybegynder
25. marts 2015 - 10:28 #9
Ja, det kan jeg godt se :) Man må åbenbart ikke linke tilbage til sit eget website. Jeg nævnte blot at websitet bør optimeres i designet, så det bliver mere brugervenligt.

Mvh, Senai