Avatar billede peter_t_n Nybegynder
28. februar 2015 - 17:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke andet end at gå i bios, efter virus angreb!

Hej.

Jeg har haft virus på min bærbar(Asus K95VJ), men kan desværre ikke huske hvilken virus det var. Men der poppede mange ting op og computeren var nærmest ubrugelig.

Jeg brugte så antivirus til at fjerne den og efterfølgende ville den ikke gå på nettet pga. proxyindstillinger den havde ændret i.

Jeg genstartede så computeren og herefter ville den kun gå ind i Bios og ikke andet. Har ændret på alle indstillinger men intet sker.

Jeg har så skilt den af og afprøvet alle ram(+slots), formateret harddisken og resettet computeren... Jeg har også fjernet keyboard og dvd-drev, men har desværre ikke haft succes.

Er der nogen som har prøvet noget lignende og ved hvad jeg kan prøve?

Mvh Peter
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2015 - 18:09 #1
en virus kan godt reflashe bios, så denne er ødelagt/ændret.

prøv at flashe din bios om med en original firmware.
der burde være noget på producentens hjemmeside.
noget som skal ku lægges på bootable usb.
01. marts 2015 - 09:13 #2
Hvilket Styresystem ?

---

"...formateret harddisken og resettet computeren... " På hvilken måde ?
"Factory Recovery" ?

Vil den slet ikke 'se' Harddisken ? Eler hvad mener du her
Avatar billede peter_t_n Nybegynder
08. marts 2015 - 12:20 #3
Problemet løste sig...