Avatar billede Jenserikbirck Nybegynder
28. februar 2015 - 20:33 Der er 5 kommentarer

Kontrollampe om motor kører

Jeg har en dykpumpe som får strøm fra en stikkontakt.
Denne pumpe har en flydeafbryder indbygget, sådan af når vandet stiger tænder pumpen.
Jeg kunne godt tænke mig at få en kontrollampe på så jeg kan se, når pumpen kører.
Kan dette gøres med en spole, som når strømmen løber indukseres der spænding og lampen lyser.
Hjælp hvis nogen har en god ide.
Mvh.  Jens Erik
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
28. februar 2015 - 21:23 #1
Hvor langt væk skal du kunne se lampen ??
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. februar 2015 - 21:26 #2
En simpel men måske ikke særlig elegant måde er at bruger en master spareskinne

http://www.av-cables.dk/elspareskinne/tv-pc-elspareskinne-med-masterstik-1-m.html
Avatar billede Jenserikbirck Nybegynder
28. februar 2015 - 22:42 #3
Jegskal bare sætte den på ledningen, så den lyser når der er forbrug på
Avatar billede Jenserikbirck Nybegynder
02. marts 2015 - 07:56 #4
Tak for svarene
Jeg prøver med Master sparreskinne
Avatar billede joppe_11 Nybegynder
02. marts 2015 - 15:34 #5
220 volt X-watt pære parrallet over fase og 0 på motor tilgang efter svømmerkontakten.