Avatar billede Jannik_Vilhelmsen Nybegynder
28. februar 2015 - 23:03 Der er 5 kommentarer

Vurdering af computer

Hej Eksperten

Jeg har en pc som jeg gerne vil høre hvad i synes er værd?
Købte den selv, hos en ven, for 3000 kr. men ved udmærket godt jeg ikke får 3000 kr. for den nu.

Spec:

-Thermaltake armor case
-Blue LED i 2 fans (1 foran 1 bagi)
-Ekstra stor fan i siden/vinduet
-"Normal lille" blæser på CPU

-Windows 7 Ultimate 32-bit
-Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz
-6GB Dual-Channel DDR2 399MHz
-MSI, LTD MS-7235
-ATI AMD Radeon HD 5700 Series 1GB
-931GB Samsung HD103SI ATA Device
-465GB Western Digital WDC
-298 Western Digital WDC
-TSSTcorp CD/DVD SH-S182M ATA
-TSSTcorp CD/DVD SH-S222A ATA

Hvad tror i ville være rimeligt at sætte den salg til,  med forbehold for at prissen kan forhandles?
Avatar billede Jannik_Vilhelmsen Nybegynder
28. februar 2015 - 23:19 #1
Skal lige siges at jeg gerne vil have den vurderet fordi jeg ikke bruger den forfærdelig meget mere, og jeg har ikke selv så meget forstand på hvor meget de forskellige dele er værd.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2015 - 05:08 #2
ca 2000
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2015 - 12:58 #3
1200 måske heldig hvis du kan få 1500 kr.
Hardware falder hurtigt i værdi og når noget er 4 år gammel og derover, så er det desværre nærmest værdiløs. Nye maskine koster i dag kun det halve af hvad de gjorde for 2-3 år siden, hastigheder og ydelser på hardware er tillige i samme periode forbedret op til flere gange.
Avatar billede Jannik_Vilhelmsen Nybegynder
01. marts 2015 - 13:06 #4
Okay tak
Avatar billede dbentzen Nybegynder
04. marts 2015 - 21:33 #5
Maks 1500.

DDR2 ram er allerede uinteressante for de fleste, og 6GB er unødvendig når den kun kører 32bit.
Den generelle hardware der er sat i, svarer til det der er i en billig bærbar fra elgiganten i dag, desværre - og så skal man tage udgangspunkt i, at den er brugt :(