Avatar billede sako308 Nybegynder
01. marts 2015 - 12:44 Der er 3 kommentarer

Trådløs ingen forbindelse. Asus - er det mon netværkskortet?

Jeg har gennem længere tid haft tiltagende problemer med, at den trådløse forbindelse falder af. Nu er det endt med, at der slet ikke kan etableres forbindelse.

- Grej: Asus UX32v. Windows 8.1
- Der er fint signal til flere synlige trådløse netværk
- Jeg har kørt fejlfinding på både netværkskortet og netværksforbindelsen: Den finder ingen fejl
- Jeg har forsøgt at opdatere netværksdrivere, men får at vide at jeg har nyeste versioner
- Jeg har i en periode kunne genskabe forbindelse ved først at deaktivere og dernæst aktivere det igen. Men det dur' ikke længere
- Jeg har deaktiveret bluetooth - med det gør ingen forskel.
- Jeg får fin netadgang med kabel.
- Der er ikke problemer for andre enheder med at komme på det trådløse net.

Er der nogen der har et bud på en løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2015 - 13:36 #1
Har du bluetooth kørende på den, så prøv at deaktivere den.
En del producenter har en fælles driver der kører begge dele, og det kunne måske være problemet.
Avatar billede markstrange Nybegynder
01. marts 2015 - 18:55 #2
Kan du eventuelt prøve at sætte en USB WiFi dongle i computeren? Det kunne måske snævre problemet lidt ind?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. marts 2015 - 19:44 #3
Hvordan opdatere du Driveren? Henter du den nyeste fra Asus' hjemmeside eller bruger du Windows update eller er i enhedshåndtering?

Hent den nyeste driver fra Asus evt fjern den nuværende driver og installer den om igen.
Det kan os være dit wifi kort skal afmonteres og monteres igen i ærbaren (Har oplevet dette før og du skal os afmontere antenne kablerne på wifi kortet, husk dog på de har en fast plads)