Avatar billede bim Nybegynder
02. marts 2015 - 09:51 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Ikke alt slettes ved nulstilling

Jeg har lige købt en Acer aspire e5-771g-575q.Da der var problemer med internettiden nulstillede jeg den. Har så opdaget at ikke alle personlige oplysninger nulstilles. Et privat foto jeg havde brugt som låseskærm ligger der stadig, ligesom mine skærmindstillinger heller ikke er nulstillet. Jeg får en anden pc men vil gerne have mit private foto væk inden jeg afleverer.
Hvordan får jeg det.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2015 - 16:37 #2
Man kan måske også vælge at deaktivere den:
http://www.askvg.com/how-to-disable-lock-screen-in-windows-8/
Avatar billede bim Nybegynder
02. marts 2015 - 19:52 #3
Tak for det, nu er billedet væk.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2015 - 21:06 #4
Velbekomme :-)
Dette er et svar.
Avatar billede dbentzen Nybegynder
04. marts 2015 - 21:42 #5
Hvis du skal være helt sikker på, at det er væk, skal du ikke bruge den indbyggede gendannelse.
Du skal få en windows cd/flash usb og når du så vælger hvilket drev der skal installeres på, kan du formatere manuelt. Så er du sikret de gamle data er væk, da den normal gendannelse ikke sletter 100%.
Avatar billede bim Nybegynder
05. marts 2015 - 09:04 #6
Der er nu kun skærmindstillinger der ikke er nulstillet, og det er jo til at rette.
Men hvad mener du med en Windows cd?
Avatar billede dbentzen Nybegynder
05. marts 2015 - 22:32 #7
En CD med windows på. Altså installations CD. Hvis du har en købt version, kan du downloade filerne fra microsofts hjemmeside, gratis, og brænde dem ned på en DVD du kan boote fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2015 - 06:33 #8
Avatar billede bim Nybegynder
06. marts 2015 - 10:02 #9
Tak for det, men en cd er vel udelukket til Windows 8,1 fordi der ikke noget program til at afspille cd
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2015 - 16:01 #10
En installationsfil kan sagtens afvikles fra usb.
I øvrigt kræves der ikke et program for at afvikle en installations fil. Den skal være selv aktiverede ved boot om det så er fra cd eller usb.
Avatar billede bim Nybegynder
06. marts 2015 - 16:33 #11
Tak for hjælpen. vil vælge usb.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2015 - 16:44 #12
Husk at filen skal klargøres til usb pinden så den bliver bootbar.
Det kan gøres med flere programmer.
Jeg har brugt både Rufus og Wintoflash med held.
Avatar billede dbentzen Nybegynder
08. marts 2015 - 21:56 #13
Microsoft har deres eget program til at lave bootable USB sticks.
http://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool

Og talte om, at du fra microsofts hjemmeside kan hente enhver windows version gratis, hvis du har en gyldig key. Dog IKKE OEM versioner..
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2015 - 16:01 #14
Er vi ikke ved at have denne her ud debatteret?
Jeg har for længe siden lagt et svar på det som der oprindeligt blev spurgt om ;-)
(#4)
Avatar billede bim Nybegynder
17. marts 2015 - 08:27 #15
Jeg har nu fået de svar jeg skulle bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2015 - 15:53 #16
Godt. Tak for point. Afmelder overvågning her