Avatar billede joppe_11 Nybegynder
02. marts 2015 - 15:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HP G 7000 "fabriksformatering"

Har gendannet min pc til HP-fabriksindstillinger, altså ingen recovery cd`ereller USB-nøgler. Så langs så godt. Når jeg forsøger at hente opdateringer, down loade Google Chrome, andre tidligere programmer, Anti Virus mm. skriver Explorer, at siden ikke kan åbnes/tjek netforbindelser. Sjovt nok virker Explorer på stort set alle Microsoft sider, men ikke andre. Hmmmmmmmm. Pc`en har tidligere kørt upåklageligt, indtil den kørte fast i en (automatisk) opdatering fra Microsoft ( 3 af 3 konfigureres)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2015 - 16:26 #1
prøv at tjekke vira via http://housecall.trendmicro.com/
ikke hurtig, men effektiv.
Avatar billede joppe_11 Nybegynder
04. marts 2015 - 18:29 #2
Alt prøvet, uden held.
Må vel købe ny installations cd`er
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2015 - 19:52 #3
Ok - ingen backup/image, så er det den dyrere vej.
Avatar billede joppe_11 Nybegynder
04. marts 2015 - 21:34 #4
Er måske blevet misforstået.
Selve Windws Vista kører fint, men Explorer nægter at åbne visse hjemmesider, bla opdatering af netop Explorer til nyere version. Kan heller ikke hente Google Chrome.
Har opdateret drivere mm. det gik fint.
Er der en "lås" jeg har overset.
Det er den originale produktnøgle der er indtastet og godkendt.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2015 - 10:04 #5
ok - så har du fået noget skidt på pc, og det holder opdateringer ude.

housecall http://housecall.trendmicro.com/
meget effektiv online virusskanner

adwcleaner https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
rydder op i browsere

windows reparation http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
tag den installer, der står ved Direct Download
kører malwarebytes, og har derudover en masse værktøj til at reparere en windows.

Når det hele er kørt, så bør dine opdateringer og browser kører igen.
Avatar billede joppe_11 Nybegynder
05. marts 2015 - 15:07 #6
Problem løst:
Jeg installerede Firefox fra en cd. Fra Firefox downloadede jeg Google Chrome uden problemer. Herefter var der fri adgang til mit tidligere indhold på Webben. Kørte alle "fightere" mm, og fik til slut brugbar pc igen.
Beholde Fox i reserve, og lader Explorer hvile i fred.

Tak for indput
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2015 - 15:16 #7
ok - bare luk selv (accepter dit eget svar), så spg lukkes.