Avatar billede markus-king Nybegynder
02. marts 2015 - 19:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatere TextView med et ord i sekundet.

Hej,

Mit spørgsmål er umiddelbart simpelt, men af en eller anden årsag kan jeg ikke få det til at virke. Jeg arbejder i Android Studio.

Jeg har en string, say "HER ER EN MASSE FORSKELLIGE ORD". Jeg ønsker at vise ét ord ad gangen i et TextView (har også forsøgt mig med TextSwitcher), som skifter med 1 sekunds mellemrum. Så første sekund står der "HER", andet sekund "ER", [...].

Selvom jeg bruger timere eller lignende, så ender den altid med at vise det sidste ord i sætningen med det samme. Jeg ser ingen animation, ventetid eller nogen skift i TextView.

Havde det været et spørgsmål om at skifte teksten ved onClickListener, havde det nok være nemmere, men det kan jeg ikke bruge.

Håber I kan hjælpe.

Bedste hilsner,
Markus
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. marts 2015 - 09:31 #1
Det var nemmere at hjælpe, hvis vi havde noget kode at kigge på :-)
Avatar billede markus-king Nybegynder
03. marts 2015 - 14:49 #2
Jeg forstår ønsket om en kode, men siden hele min metode er forkert, gavner det nok ikke meget at lægge den op.

Lige nu benytter jeg en AlphaAnimation, til at få teksten til at blinke:

messageView = (TextView) findViewById(R.id.textview1);
Animation animationMessage = new AlphaAnimation(0.0f, 1.0f);
animationMessage.setDuration(500);
animationMessage.setRepeatCount(1);
messageView.startAnimation(animationMessage);

Efter hvert blink, skal dette TextView opdateres med et nyt ord, hvor jeg bruger:

messageView.setText("ORD");

En af de mange metoder jeg har forsøgt mig med har været at tjekke, om animationen er stoppet med animationMessage.hasEnded();. Hvis den er, skal den printe et nyt ord. Dette virker ikke, og printer i stedet den sidste setText(); i koden.

Jeg har forgæves forsøgt mig med andre metoder også. Hvordan ville I umiddelbart gribe det an?
Avatar billede markus-king Nybegynder
05. marts 2015 - 22:20 #3
Jeg lukker tråden her.