Avatar billede komputerdk Mester
03. marts 2015 - 15:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søg / wildcard (find regnr) pattern

hej

hvordan søger jeg i FX IE36 (PM) eller lign. med wildcards

* og + kan jeg få til at virke
men mere avanceret kan jeg ikke få til at virke :(

fx ønsker jeg at søge registreringsnumre, dvs. de to første er altid bogstaver og tredje er et tal

min ide [A-Z][A-Z][0-9]*  men det virker ikke :( (og regnr er oprettet med store bogstaver)
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
04. marts 2015 - 12:26 #1
Ved ikke om du kender denne side, men den er ret god til at teste din regex: http://regexpal.com/

Hvis jeg prøver med et reg nummmer ex. PL46912 vil følgende virke:

([A-Z])([A-Z])([0-9])*
Avatar billede komputerdk Mester
04. marts 2015 - 13:08 #2
desværre bruger SAP PM ikke regex :(
Avatar billede komputerdk Mester
01. april 2015 - 00:34 #3
luk