Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2015 - 22:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sony Xperia ST21i låst skærm

Har fået en telefon hvor man har forsøgt at åbne den med det bevægelses mønster man skal lave. Dette er gjort så mange gange at den nu er låst mod flere forsøg. Muligheden er nu kun at åbne med et sikkerheds spørgsmål (hvad er din yndlingsfilm?)
Dette haves ikke. Og den anden måde er at åbne den med en G mail konto, som jeg heller ikke kan få til at virke.
Jeg har ikke det sidste sim kort telefonen har kørt med. Har kun mit eget Telmore kort.
Kender i en måde til at få låst denne op?
Helst med en kode man taster ind hvis muligt.
Avatar billede Guitarfix Nybegynder
04. marts 2015 - 19:49 #1
Her er en hel del mulige løsninger:

http://www.hardreset.info/devices/sony/sony-xperia-tipo-st21i/

Håber en af dem virker :-)
Avatar billede dbentzen Nybegynder
04. marts 2015 - 21:56 #2
Der findes en kode du kan indtaste hvor du kan foretage nødopkald: *#*#7378423#*#*
Indtast koden, vælg den nederste menu og reset.

Hvis det ikke virker er det eneste du kan gøre, at lave en reset via bios. Hold power og volume up knapperne nede indtil du kommer ind i bios. Her kan du vælge at wipe/delete indholdet i telefonen.

Håber det kan bruges.

BEMÆRK ALT DATA SLETTES - Og dette kan der ikke ændres på, desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2015 - 01:44 #3
Tak for de muligheder i har kommet med.
#1
Har afprøvet de 4 muligheder.
Den første mulighed er ikke mulig da skaærmen er låst.
Den anden mulighed skal man registreres for at få lov til at bruge programmet. Denne accept har jeg ikke fået.
Ved den 3 mulighed kommer jeg ikke ind i en menu hvor jeg kan få lov til at resette telefon.
Har så prøvet at hente PC Companion som er den 4 mulighed.
Den kan ikke logge på telefon fordi enten at adgang til sim kort er tilgængeligt, eller skærmen er låst, som tilfældet er her.

#2 Denne kode har jeg set i videoer, i forbindelse med andre Xperia modeller. Problemet med koden er blot at det ikke åbner den menu på min model, som der vises i telefonerne i videoerne :-(
Jeg har afprøvet at op starte telefon ved at holde de nævnte knapper nede (power og volume op) ved opstart af telefon, men også når telefon er startet. Men det åbner stadig ikke for menu.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2015 - 02:07 #4
Jeg har også prøvet at sætte et ikke brugbart sim kort i, hvor den beder om at jeg indskriver kode. Når dette gøres, kan jeg lige nå at se et glimt af startskærm, men den går bare hurtigt ind på låse skærm igen :-(
Har derfor nu skrevet en kontakt formular til Sony, for at se om de kan hjælpe mig. Vil skrive til dem at jeg har prøvet at hente deres egen flashtool, og derved spørge dem hvorfor man ikke kan accepteres som bruger. Dette forsøgte jeg allerede at bruge i går.

Har i andre bud på hvad man kan gøre er i velkommen til at melde ind. Jeg har nemlig ikke de store forventninger til den henvendelse jeg har sendt til Sony. Særligt ikke nu da jeg ikke bliver accepteret til at bruge deres Tool.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2015 - 17:09 #5
Efter en kontakt til sony, fik jeg fremgangsmåden til hvordan jeg klarede mit problem.

Løsningen var PC Companion som Guitarfix henviste til.

Jeg havde lavet en fejl da jeg brugte programmet.

Så Guitarfix læg venligst et svar så du kan få dine velfortjente point.
Tak til dbentzen for sit indlæg
Avatar billede dbentzen Nybegynder
05. marts 2015 - 22:38 #6
Godt du fik løst problemet. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2015 - 06:34 #7
Tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2015 - 07:56 #8
Guitarfix læg venligst et indlæg som "svar" som tak for din hjælp, så du kan få point for din hjælp :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2015 - 16:25 #9
Sidste chance for at lægge svar Guitarfix.
Lukker tråden om to dage hvis svar ikke kommer fra dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2015 - 09:59 #10
Lukket.
Avatar billede Phone Unlocked Praktikant
06. oktober 2020 - 09:50 #11
I use sfirmware to download the Stock Samsung Firmware it's way faster than sammobile. Here's the link to the sfirmware
Avatar billede Phone Unlocked Praktikant
06. oktober 2020 - 09:51 #12