03. marts 2015 - 23:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lav samlet dynamisk prisliste i excel 2013

Hej alle i kloge hoveder.

Min kone er ved at starte op som fotograf og vi skal i den forbindelse have lavet noget prisliste/prisberegner. Min grundtanke er at hun har en projektmappe i excel, med enkelte ark der repræsenterer de forskellige kategorier af produkter, så som Print, rammer, canvas osv. Det jeg så gerne vil have, hvis det kan lade sig gøre, er at hun går ind på de enkelte ark og vælger hvad den kunde nu skal have. Jeg vil så have en side der hedder noget med "Samlet pris" eller sådan noget, hvor den, ud fra de ting hun vælger på de andre sider, viser en samlet liste med alt valgt og en samlet pris i bunden (med mulighed for at tilføje en given rabat). Jeg håber jeg udtrykker mig så det er til at forstå. Er det noget der er til at bikse sammen? Spørg endelig for mere info! :)

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede supertekst Ekspert
04. marts 2015 - 13:48 #1
Det er til at "bikse sammen" og det kan gøres på andre måder - udover den som du beskriver.

F.eks. ved åbning af filen vises en dialogboks (Userform), hvor den enkelte kategori og tilhørende produkter kan vælges.

I Userformen kan disse sættes op (produkt + pris) sammen med mulighed for angivelse af antal.

Denne metode kræver anvendelse af VBA.
04. marts 2015 - 18:20 #2
@supertekst

Jeg har selv tænkt på at lave noget med VBA, gemme det i en sql database eller noget lignende og så bare bruge excel til at præsentere det. Grunden til at gøre det på den her måde var også for at lære noget nyt, så man har lidt flere stykker værktøj i værktøjs kassen :)
Avatar billede supertekst Ekspert
04. marts 2015 - 22:52 #3
Ok & ?
04. marts 2015 - 23:02 #4
Jamen jeg kan godt selv finde ud af at lave det med VBA, men jeg tænker at det må være muligt at lave det uden nogen kodning, men bare med de funktioner excel indeholder i sig selv og det er jo den løsning jeg er interesseret i...
25. april 2015 - 07:24 #5
Ok, jeg lukker igen og ser om jeg kan finde løsningen andetsteds :)