Avatar billede jensen363 Forsker
04. marts 2015 - 14:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sprog & Region forskellige lande

Vi har en udviklingsfunktion som lever en lang række Excel-baserede rapporter, hvor især konvertering af dato til tekst bliver brugt i stor stil, eksempelvis TEXT(A1;"ååååmmdd")

Vi er nu begyndt at udsende disse rapporter til forskellige lande med forskellige sprog/landekode opsætning, ....

Her er naturligvis problemer med at fortolke åååå :-)

Er der en metode hvormed man kan få vist / beregnet en given brugers lokalsprog/tegnsæt i selve regnearket ????
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. marts 2015 - 15:20 #1
Et lille vink:

Gå til Name Manager, opret nyt navn:Y
I Refers to indsættes følgende formel:

=INDEX(GET.WORKSPACE(37);19)

=Y indsat i en celle vil herefter (i en dansk opsat Windows (Regional Settings)) returnere "å".(GET.WORKSPACE er en af de gamle xlm macro funktioner).

Adskillesestegn mellem dag, måned, år (-) som et andet eksempel kan findes ved hjælp af: =INDEX(GET.WORKSPACE(37);17).

Så her er plads til en masse godt arbejde for en Excel-udviklingsfunktion der vil markedsføre sit produkt internationalt.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. marts 2015 - 15:24 #2
Men ingen formentlig, udover Microsoft selv, ved hvor længe, de bliver ved med at understøtte xlm-funktioner.
Avatar billede jensen363 Forsker
04. marts 2015 - 15:39 #3
Fedt ... takker :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
04. marts 2015 - 15:53 #4
Er der andre metoder ???

Ikke at det ikke virker, men rapporterne skal frigives via Sharepoint, og her accepteres p.t. ikke vba/macro filformat
Avatar billede jensen363 Forsker
23. marts 2015 - 16:02 #5
Læg lige svar, så du kan få point
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. marts 2015 - 16:59 #6
OK.