Avatar billede BProbst Nybegynder
04. marts 2015 - 21:25 Der er 6 kommentarer

Ekstern harddisk kan ikke finde på pc. ( er billederne af min søns 1 år tabt ) :-(

Jeg har en 2tb wd ekstern harddisk , det ligger en masse fil på samt de vigtigt billeder og videoer af vores søn.

Den har altid virkede fint, men en dag hvor den sad usb tilsluttet til mit tv, fordi sønnen så film, slukkede han på kontakten så det hele slukkede, derefter har jeg ikke kunne kommeind på harddisken, værken på pcer ps4 eller tv, jeg har været "heldig" 2 gange på min pc win8, hvor jeg efterhånden har sat den til 30-40gange uden held men 2 gange har den sagt at den ikke kan genkende disken og man skal prøve at slutte den til igen, men det kunne jeg desværre ikke bruge til noget.

Hvad kan jeg gøre selv ?? eller kan jeg betale for at en eller anden kan skaffa mig mine billeder som er det vifgtiste.

håber på svar, og er ny bruger herinde, så sorry hvis emnet ligger forkert.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2015 - 21:31 #1
Siger den nogle mislyde / klik lyde?

Kunne mistænke at det blot er printpladen mellem den interne harddisk og tilslutningerne i den eksterne box.
Er det muligt at skille den ad uden at den tager skade? Hvis har i så en pc hvor den kan tilsluttes internt og ikke eksternt?

Ellers er der Easeus Data Recovery der kan hive data ud hvis noget er gået tabt, det er det nemmeste og bedste program jeg kender.
Avatar billede BProbst Nybegynder
04. marts 2015 - 21:55 #2
Nej den siger næsten som normalt, den plejer dog at lyde mere som om at den lige finder alle de ting som er på min hdd, men den starter også først som normalt med at lyse når jeg tilslutter min ps, og min eksterne harddisk køre på 220v altså over stikkontakten. den sagde lige nu da jeg satte den til dong dong men det ikke altid, men den dukker stadig ikke op.

Kan ikke se hvordan jeg kan komme ind i til harddisken den ligge jo inde i sådan en metal boks. her heller ikke andre pcer.

Easeus Data Recovery
Det kan vel ikke bruges hvis den ikke kan finde min harddisk.
Avatar billede BProbst Nybegynder
04. marts 2015 - 23:12 #3
Ved ikke hvordan det gik til men jeg kom ind på den og den siger at den har det hele staig, men alt er alligevel tomt eller virker ikke. har lavet en dårlig youtube video man kan se, så kan du måske hjælpe https://www.youtube.com/watch?v=Qlf5X13O8Cc
Avatar billede sky Nybegynder
05. marts 2015 - 08:24 #4
Hvor bor du henne i landet ?. Jeg kender en virksomhed her på Sydsjælland, hvor de er mestre i at redde data fra harddiske med fejl.
Avatar billede eurositi Ekspert
05. marts 2015 - 09:15 #5
Skriver Windows, at du skal TILSLUTTE harddisken igen, eller beder den dig om at FORMATERE harddisken?

TestDisk kan formentlig sagtens tilgå harddisken: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk - Helt gratis og fuld funktionalitet.

Tilslut samtidig en anden diskenhed (du skal i hvert fald ha' lige så meget ledig plads, som de data, du vil redde, fylder).

Jeg kan ikke helt huske trinene, men dette er nogle af dem:
- Angiv din diskenhed som en Intel harddisk.
- Kør Analyse, Quick scan og dernæst Full scan.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2015 - 09:48 #6
I dette tilfælde er mit bedste bud at du bruger Easeus Data Recovery. Husk at du skal bruge en anden ekstern harddisk at gendanne dataen over på.

Fremover bør du IKKE bruge en ekstern med vigtige data til alm brug.. brug den som backup og så brug en anden til alt muligt andet ;-)