Avatar billede dbentzen Nybegynder
04. marts 2015 - 21:28 Der er 6 kommentarer

Integrer APP som hjemmeside

Hej.

Jeg står og har fået udviklet en APP til IOS og Android.
APP'en har noget indhold hvor brugere kan uploade, kommenterer, byde osv osv.

Men jeg vil gerne have lavet en hjemmeside som arbejder sammen med APP'en, så hvis en person slår et billede op i APP'en, kommer den også frem på hjemmesiden.

Normalt laver man hjemmesider om til APP's, men i dette tilfælde er der tale om det stik modsatte.

Er der nogen som har nogle smarte programmer/ideer/løsninger til dette som ikke kræver det helt ekstreme ??
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2015 - 10:47 #1
idé - dine apps skal også opdatere en tabel med vist emne og dato/tid.
Denne tabel kan du så enkelt bruge de seneste fx 3 poster til at vise, hvad app-brugere ser på nu (sortering efter nyeste). Du skal så have en autoupdate i sidens kode, så den opdaterer fx 2 gange i minuttet.
Og så en oprydnings-kode, så data over fx 1 md slettes automatisk.
Avatar billede dbentzen Nybegynder
05. marts 2015 - 22:29 #2
Hele indholdet i APP'en skal vises på hjemmesiden og de skal begge respondere, så man kan bruge hjemmesiden i stedet for APP'en. Præcis som DBA/Lauritz.com osv :)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2015 - 06:29 #3
Så er det med login på hjemmesiden, og adgang til session-data begge veje. Dvs ingen lokale data, alt skal ligge i databasen. Jeg ser noget Ajax-kode og en opdatering af apps. Men det er som sådanne ikke svært at lave.
Avatar billede dbentzen Nybegynder
06. marts 2015 - 14:43 #4
Må jeg evt sende dig en privat besked med mere konkret info? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2015 - 14:59 #5
Det vil næppe hjælpe, jeg er kun en idé-mand, der bruger eksterne til det reelle arbejde. Så du skal nok tilbage til dine app-udviklere.
Avatar billede keysersoze Guru
06. marts 2015 - 15:42 #6
Uanset hvilken del der er lavet først er der et datagrundlag - ellers ville app'en være ubrugelig - og er der et datagundlag kan der også laves en webplatform.

Om det kræver det ekstreme eller er super let er vist meget individuelt men selvfølgelig kan det laves - om der er noget der kan bruges ud over selve dataene eller om alt skal udvikles fra bunden afhænger af hvordan de her apps er udviklet; er de native er der formentlig ikke noget genbrug hvorimod hvis du står med en webservice eller fx en phonegap-app er der større sandsynlighed for genbrug - men det vil stadig kræve en del udvikling.