Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2015 - 22:43 Der er 1 kommentar

Grønne Pixels

Hvad sker der her?

iMac 27" Late 2011

Dårligt kabel, skærm, GPU eller noget andet?

De grønne pixels opstår altid i mørke områder og altid i samme vertikale bånd. Der vises en klar gengivelse af af et andet område på skærmen.

VIDEO:http://youtu.be/YUU1PglTWzk
BILLEDE:http://s22.postimg.org/6e8pxvgi9/screendump.png
Avatar billede thill Nybegynder
05. marts 2015 - 06:28 #1
Grafikkortet er defekt.
Med lidt held er den omfattet af Apple's udviidet reparations program.

iMac (27-tommer) AMD Radeon 6970M grafikkort udskiftningsprogram

Apple har konstateret, at visse AMD Radeon HD 6970M grafikkort, der anvendes i 27" iMac-systemer med 3.1GHz quad-core Intel Core i5 eller 3.4GHz quad-core Intel Core i7 processorer kan svigte, hvilket får computerens skærm til at blive vist forvrænget, med hvid eller blå lodrette linier, eller blive sort. Disse systemer med berørte grafikkort blev solgt mellem maj 2011 og oktober 2012.

For at være berettiget til dækning i henhold til dette program, skal serienummeret af berørte produkter indeholder bestemte tegn. Hertil kommer, at resultaterne af en system test der skal foretages på et Apple godkendt værksted, skal bekræfte berettigelse.

De sidste fire tegn i serienummeret skal indeholde en af følgende grupper (f.eks xxxxxxxxDHJQ):

DHJQ, DHJW, DL8Q, DNGH, DNJ9, DMW8, DPM1, DPM2, DPNV, DNY0, DRVP, DY6F eller F610

Bemærk: Hvis de sidste fire tegn i serienummeret ikke opfylder ovennævnte krav, er den ikke berettiget til dette program.

Hvis din iMac (27" medio 2011) opfylder disse krav, vil Apple udskifte skærmkortet gratis i op til 4 (Fire) år fra den oprindelige købsdato, hvis den ikke gør skal du selv afholde alle udgifter forbundet med servicen.